Mursyidul Am PAS Dato' Dr Haron Din Meninggal Dunia

September 16, 2016

Mursyidul Am PAS,Dato' Dr Haron Din meninggal dunia di Hospital Stanford,San Francisco Amerika Syarikat (AS) pada jam 10.10 pagi tadi waktu Malaysia.


Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din Meninggal Dunia ,Dato' Haron Din Meninggal Dunia , Haron Din Meninggal Dunia





Allahyarham Dato' Dr Haron Din dilantik sebagai Mursyidul Am PAS pada tahun lalu selepas pemergian Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau mula bergiat aktif dalam parti sejak tahun 1974 dan pernah memegang jawatan-jawatan penting dalam parti seperti Ahli Majlis Syura Ulama dan Timbalan Mursyidul Am sebelum ini.

Allahyarham meninggalkan seorang isteri Datin Khatijah Din dan lima orang anak.



إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ، وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ، وَوَسِّعْ مَدْخَلَهُ، وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ اْلأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ، وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ، وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ، وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ، وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ، وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَعَذَابِ النَّارِ


“Ya Allah! Ampunilah dia (arwah), rahmatilah dia, selamatkanlah dia (dari hal yang tidak disukai), maafkanlah dia dan muliakanlah tempatnya (syurga), luaskan kuburannya, mandikan dia dengan air, salju dan air dingin. Bersihkan dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau membersihkan baju yang putih dari kotoran, berilah rumah yang lebih baik dari rumahnya (di dunia), berilah keluarga yang lebih baik dari pada keluarganya (di dunia), berilah pasangan yang lebih baik dari pada pasangannya (di dunia), dan masukkan dia ke surga, lindungi dia dari siksa kubur dan siksa neraka.” آمين

Allah lebih menyayanginya..

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 sang pencerita

  1. dari Allah kita datang kepada ALlah kita kembali..

    ReplyDelete

  2. إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!