Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah

July 15, 2016

Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah.Cakap bab bab drama,aku rasa teruja sikit bila menonton drama terbaru Slot Akasia di TV3,Sayangku Kapten Mukhriz.Teruja sebab apa ya ?..Teruja sebab aku salah seorang peminat Novel Anugerah Terindah karya Sophilea dan mengenali penulis novel ini sebagai seorang sahabat alam maya..Jadi bila cerita dari novel Anugerah Terindah diangkat menjadi sebuah drama,hati ini rasa teruja nak tengok drama Sayangku Kapten Mukhriz.Adakah drama ini sama sebijik seperti dalam novel atau ada perubahan..Sama sama kita saksikan tayangan drama Sayangku Kapten Mukhriz yang sekarang ini telah ditayangkan di stesen televisyen TV3 setiap Isnin hingga Khamis jam 6.58 petang.Jangan lupa tengok tau..Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah.

Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah , Pelakon Sayangku Kapten Mukhriz , Sinopsis Sayangku Kapten Kapten Mukhriz , Penulis Novel Anugerah Terindah ,Lagu Tema Sayangku Kapten Mukhriz , OST Sayangku Kapten Mukhriz Anugerah Terindah Black
Taraaa...dah berkali kali jugak la aku baca novel ''Anugerah Terindah'' sebab suka dengan jalan citer dia yang lain daripada yang lain...Korang kena baca sendiri baru tahu apa yang lainnyer..Hehe ..


Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah , Pelakon Sayangku Kapten Mukhriz , Sinopsis Sayangku Kapten Kapten Mukhriz , Penulis Novel Anugerah Terindah ,Lagu Tema Sayangku Kapten Mukhriz , OST Sayangku Kapten Mukhriz Anugerah Terindah Black



Sinopsis Drama Sayangku Kapten Mukhriz


Kapten Ustaz Mukhriz dan Doktor Ariana - Seorang ustaz dan seorang doktor.Seorang tak ingin bercinta dan belum bersedia untuk berkahwin kerana berasakan belum bersedia memikul tanggungjawab seorang suami manakala seorang pula jatuh cinta tahap meroyan.Seorang malu-malu kucing, seorang main redah asal tercapai hajat di hati. Seorang menjaga title ‘ustaz’ dan seorang langsung tidak peduli title ‘doktor’.Sudahnya beginilah. SMS sahaja dan cari peluang bertemu, konon tidak disengajakan.

Pelbagai perkara Ariana lakukan demi cintanya terhadap Mukhriz.udahnya dia utus surat ala-ala budak sekolah rendah dan kasi bunga hingga kecoh satu kem.

Doktor Ariana mahu meminang Ustaz Mukhriz? Semua pening kepala! Tewaskah Mukhriz dengan keselambaan Ariana? Apa akan jadi seterusnya apabila Mukhriz ini rupanya ramai peminat. Kapten Aliza, Siti Awina dan dalam diam Mukhriz bertemu semula dengan gadis idamannya, Rabiatul Adawiyah… Mengalahkah Doktor Ariana atau terus memikat dan berusaha memenangi hati Kapten Ustaz Mukhriz..


Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz , Drama Sayangku Kapten Mukhriz Adaptasi Novel Anugerah Terindah , Pelakon Sayangku Kapten Mukhriz , Sinopsis Sayangku Kapten Kapten Mukhriz , Penulis Novel Anugerah Terindah ,Lagu Tema Sayangku Kapten Mukhriz , OST Sayangku Kapten Mukhriz Anugerah Terindah Black


Pelakon Drama Sayangku Kapten Mukhriz 

Pelakon Utama Sayangku Kapten Mukhriz 

- Raja Afiq sebagai Kapten Ustaz Mukhriz 
- Amaniena Baharun sebagai Dr. Ariana Dahlia 
- Fezrul Khan sebagai Leftenan Komander  Izzudin 


Pelakon Pembantu Sayangku Kapten Mukhriz

- Hafizul Kamal sebagai Zakuan 
- Reen Rahim sebagai Siti Awina
- Aliff Aziz sebagai Dr Faizal 
- Neera Azizi sebagai Dr Anisa
- Ieka Zulkifli sebagai Marlia
- Ikhlas Jalil sebagai Ustaz Fauzan 

Lagu Tema Drama Sayangku Kapten Mukhriz 


Tajuk Lagu : Anugerah Terindah 
Nyanyian : Black Haniffah

Lirik Lagu Anugerah Terindah Nyanyian Black Haniffah 


Lirik Lagu Anugerah Terindah - Black

Saat terlihatmu ada sesuatu
Yang pernah ku merasakan waktu dulu
Ingin ku berlari sendiri dan sepi
Cuba tuk sembunyi rasa ini
Namun hati menguasai diri

Haruskah ku luahkan padamu
Sanggupkah ku biar rahsia
Selamanya

Mampukah ku halang rasa cinta
Yang terpendam sekian lama
Bersyukur pada-Nya yang telah beri kepadaku
Anugerah yang terindah

Kerap ku berdoa agar cinta kita
Takkan pernah pudar hingga hujung nyawa
Dengarlah kasihku janjiku padamu
Takkan ada cela cinta lain
Hanya kamu yang ku mahu selalu

Haruskah ku luahkan padamu
Sanggupkah ku biar rahsia
Selamanya

Mampukah ku halang rasa cinta
Yang terpendam sekian lama
Bersyukur pada-Nya yang telah beri kepadaku
Anugerah yang terindah

Dan tak akan ada daya
Untukku mengabaikan cintamu
Kerana ku tahu kasihku
Telah tercipta dari pandangan pertama

Haruskah ku luahkan padamu
Sanggupkah ku biar rahsia
Selamanya

Yang terpendam sekian lama
Bersyukur pada-Nya yang telah beri kepadaku
Anugerah yang terindah
Yang terindah

OST Sayangku Kapten Mukhriz Anugerah Terindah Black Hanifah





Artikel Menarik yang Lain

3 sang pencerita

  1. hehe drama baru yeee.. dedua plakon x kenai.. baru kot hehe..

    ReplyDelete
  2. Mcm best je ni... puan mem saya mesti suka nak tengok ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.