Akif Demam Sebab Bengkak Gusi

July 19, 2016

Akif Demam Sebab Bengkak Gusi.Akif demam sejak hari Sabtu lagi...Masuk hari ni dah empat hari Akif demam dan dah tiga hari Akif tak ke sekolah..Kesian dia lemah semacam jer....Mentido jer laaa kerja dia..badan dah lemah takde apa la boleh buat..dia tido jer..Masa hari kedua Akif demam..Memang Umi tak boleh nak buat kerja..sekejap sekejap dia panggil..sekejap sekejap dia panggil..Tak boleh nampak Umi gerak sikit mula laa mulut duk memanggil..Minta picit kepala laa..minta duduk kat sebelah la..minta itu minta ini..Sebenarnya bukan apa,dia nak Umi ada depan mata dia je tu...


Bila anak demam kita mak mak ni memang susah hati..Nak tido pon tak lena..takut tubuh anak panas..sama sama berjaga dengan en hubby dua malam sebab tubuh Akif panas sangat.Kena mandikan kat bilik air sebab terlalu panas.Ermm dalam hati aku dah tertanya tanya dah..kenapa boleh demam ..takde angin takde ribut tetiba ker Akif demam..Sebab sebelum ni kalau Akif demam ada sebab sebab dia..Ni takde sebab tup tup boleh demam..Musykil la plak ...

Dua malam lepas Akif demam baru la aku perasan ada bengkak kat pipi Akif..sebelum ni takde pon bengkak gitu..Bila pegang pipi tanya..sakit ke tak..dia cakap tak sakit..Bila suruh nganga mulut barulaa nampak gusi Akif bengkak dan bengkak tu dah menutupi separuh daripada gigi geraham paling belakang..Oo patut la dia demam..bengkak gusi rupanya..Makanya pagi tadi terus bawak Akif ke klinik gigi..Kejap jer tunggu sebab datang awal..7.30 pagi dah terpacak kat klinik pergigian chukai kemaman...


Masuk jer bilik Doktor boleh pulak dia buat drama jepun ..Huaaa tetiba pulak dia menangis..Cakap tak nak cabut gigi tak nak cabut gigi..Akif ni dah kenapa tetiba plak jadi lagu tuuu..Bukan nak cabut gigi laa nak oii nak check gusi tu kenapa jadi bengkak..Bila dia dah teda sikit nangis..Doktor pon check ler gusi yang bengkak tuu..Doktor cakap takde apa apa laa dik..ni ada gigi baru nak tumbuh..sebab tu la bengkak gusi..Sebab bengkak gusi jugak laa adik demam...Takde apa apa nanti okey..Fuhh lega sikit hati Umi bila dah dapat jawapan kenapa gusi Akif bengkak..


Dah siap checkup gigi..singgah kedai jap makan sarapan dulu...Sempat ler jugak Akif makan roti canai telur sebijik..Ehh tak abih sebijik..Tak sedap mulut lagi laa tu sebab demam..Dah siap makan terus gerak balik rumah...Sampai rumah jer landing cantikkk depan tv...Bukan nak tengok tv pon..Nak mentidooo..penat dah katanya..Ok tdoo tdoo..Umi masak bubur jap..

Artikel Menarik yang Lain

8 sang pencerita

  1. adoi! saya sebelum ni ada kena jugak..dah tua-tua macam ni, barulah gigi geraham bongsu nak tumbuh. sakitnya! adoi! memang terbaring je lah...

    www.ceritaejoy.com

    ReplyDelete
  2. alolor sian dia. bengkak gusi rupanya. tak pe. masa ni la nak manja-manja dengan umi dia :P umi dia je boleh bersabar dengan dia hehe.

    ReplyDelete
  3. pernah kena dulu..sakit sebab gusi macam terlebih kan??dulu punya la risau ..takut gusi tu jadi membesar sampai keluar mulit..heheh

    ReplyDelete
  4. Ala kesian akif.harap harap dah sembuh ya my boyfren

    ReplyDelete
  5. Ala kesian akif.harap harap dah sembuh ya my boyfren

    ReplyDelete
  6. Kesian klu anak2 kena bengkak gusi... mmg akan demam biasanya. Semoga Akif cepat sembuh spt sediakala ya.. aamiin.

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..