Resipi Mudah Aiskrim Paddle Pop

March 15, 2016

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Selasa Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Resipi Aiskrim Paddle Pop


Resipi Mudah Aiskrim Paddle Pop.Tadi seorang sahabat Facebook tag satu gambar aiskrim.Fuyoo aiskrim Paddle Pop gitu.Cantik sangat warna aiskrim Paddle Pop ni.Macam macam warna yang ada.Anak anak tengok pon pasti tertarik.Tu baru tengok warna,bila dah siap buat aiskrim pasti anak anak lagi tertarik.Anak anak pasti suka aiskrim Paddle Pop.Sekarang ni,orang sibuk duk viral Aiskrim Sumi dan Aiskrim Choki Choki tapi kawan aku cakap takpe laaa dia nak buat Aiskrim Paddle Pop pulak..Katanya Aiskrim Paddle Pop ni pon viral jugak dulu..Penuh jugak laaa gambar aiskrim Paddle Pop kat facebook dia..Sampaikan anak anak aku pon terkejut tengok.Paling TERKEJUZZZZZ Akif laaaaa..Sebab dah lama dia tak makan aiskrim sejak tangan terkehel aritu..Bulat tul mata dia tengok Aiskrim Paddle Pop.hahaha takpe la nak nanti dah boleh makan,kita g beli Aiskrim Paddel Pop kat kedai ya ..Hehehe..Kalau dah suka jom kita kongsi resipi Aiskrim Paddle Pop..Nampak macam senang jer nak buat ni.Nanti ada masa boleh la buat sendiri.


Bahan Bahan Untuk Aiskrim Paddle Pop

.
A - 1 tin susu cair
B - 5 sudu besar susu pekat
C - 1 sudu besar Ovelette
D - 1 sudu kecil Esen Vanilla
E - Pewarna ( paling cantik empat warna merah,biru,hijau dan kuning)
.

Cara Buat Aiskrim Paddle Pop

1.Masukkan bahan A,B,C dan D kedalam mixer dan mixkan semua sekali hingga nampak kegebuannya.Pastikan adunan kita tu betul betul gebu dan menarik.Putar la mixer korang dalam 15 ke 30 minit.

2.Selepas adunan siap,asingkan adunan ke dalam empat bekas dan letakkan pewarna berlainan untuk setiap satu bekas.Masukkan sedikit sahaja pewarna tak perlu banyak banyak sebab kalau terlebih letak pewarna rasa aiskrim akan jadi lain macam.

3.Bila dah siap masukkan ke dalam bekas aiskrim selapis demi selapis hingga habis empat warna.

4.Ok bila dah siap masukkan semua warna yang ada,boleh la di masukkan ke dalam peti sejuk.Esok dah boleh makan.

Aiskrim Paddle Pop, Aiskrim Pelangi , Aiskrim Sumi , Aiskrim Choki Choki
KREDIT GAMBAR : Aku carik carik kat Google akhirnya tahu gak laa siapa TUAN PUNYA GAMBAR.Ok kredit gambar pada Dazzling Vitamin.Tq tau..menggoda betul gambar aiskrim ni.

Ok tu jer laa nak share malam ni.Kalau rasa rasa nak buat.Silakan buat pasni tak perlu nak beli aiskrim lagi dah..Aiskrim Sumi dah boleh buat,Aiskrim Choki Choki dah boleh buat,Aikrim Paddle Pop pon dah boleh buat jugak kan..Nanti korang dah boleh jadi Tauke Aiskrim laaa yaaa...

Kalau rasa nak buat Aiskrim Choki Choki Klik Sini 

Kalau nak buat Aiskrim Choki Choki Klik Sini :


Artikel Menarik yang Lain

17 sang pencerita

  1. Uiih, meriahnya nampak ais krim ni. Buat kat anak buah msti dorang happy sungguh. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aa buat jgn tak buat..bagi anak2 buah happy

      Delete
    2. Ha aa buat jgn tak buat..bagi anak2 buah happy

      Delete
  2. budak2 kalo nampak aiskrim kaler2 mcm ni, mesti tak lama bertahan dalam peti sejuk, sekejap dah habis! tq ya for the info :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama laaa..anak2 kita pon lagu tu laaa..tahu jer ada aiskrim selalu laa duk bkk ttp peti

      Delete
  3. Wahh..macam-macam ye aiskrim sekarang ni.. Choki-choki la, sumu la, sekarang paddlepop pulak. AB selalu order kat orang je.Nak buat tu malas..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paddle pop ni dah lama AB..saja akk up entri..bosan2 buat entri ...

      Delete
  4. Demam homemade aiskrim sekarang ni. :)

    ReplyDelete
  5. dok tunggu aiskrim berbagai jenis buah2an pulak yg jd viral lps ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aa nnt ada laa tu kak..atau akk buat laa nnt kita viralkan kikiki

      Delete
  6. perghhh..sedapnye aiskrim paddle pop tu kak lya..

    ReplyDelete
  7. hahah sy penah bwt sekali tp x tau d mana silapnya..

    ReplyDelete
  8. Aiskrim ni xdak flavour ka??xkan smua warne rase yg sme tnpa flavour lain??

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.