KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Biobax

Thursday, 11 February 2016

Kutip Boya Kat Pantai

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Khamis Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Cuti sekolah kali ni tak pergi mana mana sebab abah sibuk..Bila abah ada masa tak sempat nak balik kampung sebab sekejap sangat je...Jadi Umi dengan abah penuhi keinginan anak anak bawa pergi pantai.Alang alang bawak diaorang jalan jalan singgah kat pantai sekejap.Dah singgah pantai memang ada ler kerja si kecik Umi..Cari boya katanya.Ermm nak main air tak dapat sebab ombak kuat jadi jalan jalan tepi tebing jer laa sambil sambil tu sempat la cari BOYA.

Apabenda BOYA tuu ya ??..Boya ni nama di beri kepada pelampung kecik kecik yang nelayan gunakan untuk letak kat pukat diaorang.Tak  nak bagi pukat tu tenggelam.
Ada yang bentuk bujur dan ada yang bentuk bulat macam kat tangan Akif tu.Macam macam warna ada..Ada yang plastik ada jugak yang jenis gabus..Gabus ke korang panggil..Lya panggil gabus jer.Kat tempat lain tak tau la panggil apa.

Kutip Boya Kat Pantai
Yang pertama dan kedua Akif jumpa masa kat pantai..Boya hijau dan boya merah..

Kutip Boya Kat Pantai
Suka sangat bila jumpa boya yang bulat bulat lagu ni..Dia memang suka kumpul benda ni..Kalau g pantai benda ni la yang dia duk carik !!

Kutip Boya Kat Pantai
Naper muka lagu tuu,dapat sikit jer ke.Ala kira ok la tu nak banyak mana lagi.Boley la.

Kutip Boya Kat Pantai
Yahooo dapat enam biji boya..Boleh la simpan buat main..Kat rumah dah ada banyak benda ni..Hasil kutipan bila turun ke pantai..

Lama tak tulis cerita budak kecik ni..Al maklum la busy memanjang tak sempat nak mengarang.Hari ni mood ok dan tak berapa nak busy sangat.Dapat jugak tulis beberapa entri.Alhamdulillah dapat juga update blog.

8 comments:

  1. Asalam Liya..apa khabar...tak kenal apa tu boya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Cikgu..Alhamsulillah sihat..hehehe cikgu ..boya tu pelampung yg org pasang kat pukat cikgu..macam kat tangan Akif tu...Kat Sabah Lya tak tau laa org panggil apa Cikgu..Kat Teganu org pggil boya hehe

      Delete
    2. Waalaikummussalam Cikgu..Alhamsulillah sihat..hehehe cikgu ..boya tu pelampung yg org pasang kat pukat cikgu..macam kat tangan Akif tu...Kat Sabah Lya tak tau laa org panggil apa Cikgu..Kat Teganu org pggil boya hehe

      Delete
  2. Asalam Liya..apa khabar...tak kenal apa tu boya?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.. Eraz datang melawat.. Lama tak blogwalking..

    #www.erazfadli.com

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Akif Imtiyaz Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah