KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

Biobax

EXCHANGEFEDGROUP


Thursday, 4 February 2016

Bukan Sebatang Tapi Dua Batang Jarum Mesin Jahit Patah

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Khamis Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Hari ni rasa macam nak sambung menjahit.Jahitan yang tertangguh minggu lepas tak siap siap jugak lagi bila mesin jahit buat perangai.Mula mula godek godek dulu mesin jahit,baiki apa yang patut..Dah Ok terus jer la menjahit.Alhamdulillah elok jer peel perangai mesin petang ni.

Tapi ku sangka panas hingga ke petang rupa rupanya tak sampai sejam, si mesin jahit buat perangai.Tetiba jer jarum patah. Ntah apa masalah dia ntah tetiba jer patah tengah tengah syiok menjahit.Mahu tak emosional.Termanggu la jugak kat tepi mesin jahit tu.Sandiwara sungguh laaa di peyang hari..Adoilaa apa hal pulak kau patah ni.Wahai jarum jangan buat hal sangat boleh tak ??? Fefiling macam cakap dengan orang jap..

Ok takpe la dah nak patah nak buat camne..Tukar ler jarum baru,tapi silap step plak letak jarum terkebawah sangat..Start jer mesin jahit toin toin toin,jarum patah lagi..Huarghh tension sungguh la,petang ni saja dua batang jarum patah..Huarghhh tension tension tension..

Bukan Sebatang Tapi Dua Batang Jarum Mesin Patah

Minggu lepas benang tak lekat kat kain.Arini dah elok lepas godek godek ejas sana sini.Jarum pulak yang patah.Adoii laa.Alang alang dah nak patah sangat,tutup jer la mesin jahit.Sakit pulak mata tengok mesin jahit ni.Nak pang jer sebijik ...Tanak kena pang duk dediam kat situ jangan buat hal..Ntah apa kesudahannya kita tengok ler nanti..Ok laaa dah hilang tension bila menulis..Rehat dulu,nak masak masak jap.Terima kasih sudi baca.Jumpa lagi..


8 comments:

  1. Terima kasih sudi tulis... haha... jarum patah tu memang membuat kita emosi kannnn....

    ReplyDelete
  2. shaz ada satu mesin macam ni..kdg2 tapak dan saiz jarum x sesuai,,tu yg tak lekat dan patah...huhu

    ReplyDelete
  3. tak apa kak patah asal tak ada yang cedera..mesti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  4. fuh. macam macam dugaan yer. sabar je la.

    ReplyDelete
  5. Saja je mesin jahit kak lya nk bermanja tu. Hehe. Pang kan je mesin tu nanti kak. Berani ia buat kakak kita marah T_T

    ReplyDelete
  6. Hehe.. Spoil mood.. Sy mampu tengok je.. Memang tak reti menjahit...

    ReplyDelete
  7. Jarum yang patah usah dikenang.. ehhh... tetiba... he he he...

    ReplyDelete
  8. Saja nak menguji emosi Kak Lya or bagi hint suruh rehat sebentar hehe :p

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Akif Imtiyaz Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah