❤ UPSR 2016 6 Kertas Soalan ❤

September 28, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

UPSR 2016 6 kertas soalan berbanding lima kertas soalan sebelum ini.Format terbaru membabitkan Kertas soalan Bahasa Inggeris yang akan di pecahkan kepada 2 kertas iaitu pemahaman dan juga penulisan,sama seperti kertas soalan Bahasa Melayu.Format peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah UPSR yang baru akan ditambah baik dan yang akan digunakan masih lagi ujian bertulis 100% seperti tahun tahun sebelum ini.

Ini bermakna anak Lya,Kakak Insyirah akan menduduki UPSR pada tahun 2016 dengan 6 kertas soalan.6 kertas tu,nak oiii.

FUHH FUHH FUHH !!!! Umi nak tarik nafas dalam dalam ni.Seram pula Umi rasa bila dah tambah jadi 6 subjek.Sekarang ni 5 subjek tapi untuk tahun 2016 6 subjek.Agak agak mak ayah yang ada anak UPSR untuk 2016 urut dada ke tak ni ? Lya memang urut dada la.Pening juga duk fikir ni.Macam mana la Kakak Insyirah nanti.Tadi masa tengok berita ni kat Buletin Utama,en hubby duk pusing pusing kepala daaa..Ya la kita ni sebagai mak ayah kena fikir langkah lebih baik untuk anak kita nanti.Maknanya kena usaha lebih lagi untuk dapat yang terbaik.Moga moga Kakak Insyirah dapat melalui fasa UPSR 2016 dengan tenang..InsyaAllah ..Aamin aamin..

UPSR 2016

Bagi ibubapa dan pihak pihak tertentu yang ingin melihat dan juga meneliti format serta contoh instrumen UPSR 2016 boleh melayari laman sesawang www.lp.edu.my .

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 sang pencerita

  1. Keep on changing. Kesian. Moga ada la peningkatan atas perubahan ini.

    ReplyDelete
  2. anak kite baru nak masuk darjah 1 tahun depan..hehe. tak tau la cemana pulak nnt

    ReplyDelete
  3. 6 kertas depa nak kena pulun lepas ni..kena lebih tekun nampaknya..

    ReplyDelete
  4. fuhhhh.... bertabahlah adik2 upsr tahun depan.... mustahil nanti jadi 10 ketas soalan pulak..

    ReplyDelete
  5. Asalm, terima kasih infor hal upsr 2016 ini, ank etuza Aliya insha Allah bakl hadapi pada 2017..mohon maaf latec terjah blog.Tengah repair templet..

    ReplyDelete
  6. ahhahah.. lawak la... anyway 6 payper tu.. yg 5 paper ritu pon tercungap2

    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Entri promosi Tawaran Iklan di Blog Nurfuzie.com Serendah RM10
    dan entri ini Malaika Oil - Produk Semulajadi Terbaik Untuk Kulit Anda

    ReplyDelete
  7. Sal tag Lya:

    http://www.kisahpondokkecil.com/2015/09/fuyooo-giveaway-by-mama-darwiish.html

    ReplyDelete
  8. hahah..tergelak baca komik tu k.lya

    ReplyDelete
  9. bgus entri ni....singah2 slalu dlm blog lokmanamirul.blogspot.com

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!