❤ Balik Sekolah..Akif Di Kejar Monyet ❤

September 01, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Selasa Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Cerita balik sekolah tengahari tadi..Lepas turun dari van sekolah kat hujung jalan..Akif dengan Abang Iman terus jalan balik rumah..Boleh pulak dia tak perasan ada sekumpulan monyet kat depan.Akif lalu pastu seekor monyet yang besar terus kejar dia.Apalagi lari tak cukup tanah hinggakan kasut tercabut dia dah tak hirau dah.Sampai kat pintu pagar rumah terus masuk dan menangis..Apalagi menangis sungguh sungguh laa dia.Fobia kejap.Mujur jugak dia lari laju kalau tak tau laa apa jadi..

Akif Di Kejar Monyet

Abang Iman tak kena sebab sempat lari ke belakang..Jadi selamat laa tak kena kejar..Akif dah ke depan tu yang monyet terus nak terkam dia tu..

Sejam jugak dada Akif dup dap dup dap.Takut campur penat berlari..Muka pon dah pucat semacam dah.Nasib baik jugak la arini Lya buka pintu pagar awal awal.Jadi Akif terus lari masuk pagar.Biasa Lya buka pintu pagar bila anak anak dah balik.Dan jadi kebetulan jugak arini en hubby tak kerja ..terus en hubby kejar monyet tu...

Mula mula Lya ngan en hubby ingatkan Akif dan Abang Iman lumba lari.Rupa rupanya dia lari laju gile sebab monyet kejar.Adoilaa monyet ni macam tadak kerja pulak duk kejar anak orang..

Lepas ni kena selalu keluar rumah jenguk jenguk kot ada monyet kat luar sebelum anak anak balik sekolah..Kesian anak Umi..


Artikel Menarik yang Lain

12 sang pencerita

  1. Alahaiii kesiannya :(
    Saya tak pernah kena kejar monyet, tapi dengar cerita ni pun dah tau seram nya macam mana.
    Nasib laa tak kena terkam.

    ReplyDelete
  2. Bahaya...monyet bila kaum dia lebih ramai...dengan kita pun dia tak takut...kita pulak naik seram..alhamdulillah tak apa2..

    ReplyDelete
  3. kesian akif..tu yg terus lena tu kan penat lari laju2. Monyet dari mana ya..rasa nak tahu..ada tak gambar monyet ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu hutan sebelah perumahan Lya ni Cikgu..Tak de gambar tak ambik gambar laa cikgu

      Delete
  4. terancam jugak tu...memang kena pikir banyak kali dah bila nak jalan kaki lalu situ lya, jangankan anak-anak, kita pon seram aihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laaa kena fikir jugak pasni..nk kena tggu dia blik skolah..

      Delete
  5. alahaii kesiannya dia..mungkin sebab akiff lari pastu monyet tu terus kejar..ish..monyet liar ke tu kak? kena hati² la pasni

    ReplyDelete
  6. kesiannya akiff..nasib tak kene sambar dngan monyet tu

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..