❤ Hari Ganti Persekolahan ~ Kidzania Di Batalkan.. ❤

August 03, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Petang tadi Lya jenguk group WhatsApp Pra Sekolah Akif..Ada Cikgu hantar gambar Memo - HARI GANTI PERSEKOLAHAN.Alamak ada hari ganti persekolahan la pulak.Sebelum ni tak tahu pon ada hari ganti.Al maklum la hari ganti tu sempena sekolah ditutup sebab banjir pada 5,6,7 dan 8 Januari 2015.Lama sangat dah jadi Lya ingat memang takde ganti la.Tup tup nampak memo ni. Maknanya kena ganti la jawapnya..

Hari Ganti Persekolahan

Yang jadi ralat sikit tu,sepatutnya pada tarikh hari ganti 8.8.2015 tu Lya dan keluarga akan ke Kuala Lumpur.Dah janji awal dengan anak anak untuk bawa diaorang ke Kidzania.Anak anak pon dah set dalam kepala diaorang untuk ke Kidzania.Diaorang memang tak sabar nak pergi.Hari hari duk bercakap pasal Kidzania..Tapi disebabkan ada sesi persekolahan ganti maka terpaksa la Lya batalkan percutian kami ke Kuala Lumpur..Sesi persekolahan lebih penting..

Bila Lya tunjuk MEMO ni dari telefon pada Kakak Insyirah ..Lain jugak la muka dia,''Aikk sekolah ke,kenapa kakak tak dapat pon memo ni Umi..''.''Belum dapat lagi la Kakak,yang ni Umi dapat dari Cikgu Akif dalam group WhatsApp...Mungkin esok lusa la kot Kakak akan dapat MEMO ni..''.

Kakak tanya lagi.''Kita tak pergi Kidzania la Umi ?? ''...''Ya tak pergi...sebab sekolah camne nak pergi..Kalau cuti baru la boleh pergi..''..Tapi anak anak Lya,diaorang ni kalau tahu hari sekolah diaorang takkan merengek ajak jalan jalan sebab diaorang memang pentingkan PERGI SEKOLAH dulu.Nak jalan jalan,bila hari cuti sahaja...Nasib jugak la tak beli tiket online aritu...

Tanya Akif ..Ermmm Akif cakap takpe la Umi kita pergi lain kali jer..Huhuhu ada mendung kat muka Akif tadi..Sedeyy la tuu..Ok selesai sudah..Kita pergi lain kali ya anak anak...Lain kali tu bukan bulan 8 bukan bulan 9 tapi mungkin bulan 10..InsyaAllah ...

Kidzania  Kuala Lumpur


Artikel Menarik yang Lain

6 sang pencerita

  1. Alahai...itu yg x sanggup nak tgok tu kan...hampa betul diorg..tp sesi persekolahan yg penting...tukar tarikh je la ok...

    ReplyDelete
  2. Kekadnag kita yang berumur ni pun frustrated gak bila eksaited nak pergi sesatu tempat.... takpela sayang2ku sekalian... pelajaran lebih berharga... bagus anak2 kak lya ni tak memberontak... anak2 yang baik :)

    ReplyDelete
  3. tak pe lah Akif , belum ada rezeki nak jumpa ibu ana dan kidzania kan.. :)

    ReplyDelete
  4. minggu ni mmg byk skolah ganti hihi

    ReplyDelete
  5. InshaAllah ada rezeki nanti dapat datang..sekolah lagi penting :)

    ReplyDelete
  6. Tak per ... Sekolah lebih penting ... Boleh set date baru untuk jalan2 ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..