❤ Nasi Minyak Satu Ringgit ...❤

May 25, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

NASI MINYAK RM1

Nasi Minyak

Nasi Minyak RM..Sekarang ni mana ada lagi orang jual Nasi Minyak RM1.Takde dah..Tak penah jumpa laa orang jual Nasi Minyak RM1...

Tapi jangan terkejut tau..Kat Kemaman berdekatan sekolah anak anak Lya,masih ada lagi Nasi Minyak berharga RM1.Ada lauk daging dan ada lauk ayam.Harga tetap samaRM1 sahaja.Dah la harga dia RM1..Kuantiti nasi dan lauk masih sama,tak berubah sejak dulu..

Pak Cik yang jual Nasi Minyak ni selalu park motorsikal dia kat luar pagar sekolah,jadi memang ramai anak anak sekolah,cikgu cikgu,mak ayah dan orang yang lalu lalang berenti beli maknan dengan Pak Cik ni.Bukan setakat Nasi Minyak yang dijual..Ada jugak Nasi lemak dan kuih muih yang pelbagai jenis.Harga semuanya RM1..

Mula mula Lya kenal dan beli makanan ngan Pak Cik ni sejak Lya mengandung anak sulung Lya..Insyirah.Sekarang ni,Insyirah dah berusia 11 tahun.Dulu harga Nasi Minyak RM1 jugak masih sama hingga ke hari ni.Tak pernah berubah harga makanan yang Pak Cik tu jual...Dah la sedap dan lazat ..harga pulak murah sangat.Nasi Minyak RM1 untuk makan pagi OK la kan..Tapi kat tempat lain mana ada dah Nasi Minyak RM1 walaupun kuantiti sama jer..

Moga moga Pak Cik tu terus murah rezeki sebab jual murah murah untuk anak anak sekolah,cikgu cikgu ,mak ayah dan orang yang lalu lalang kat situ..InsyaAllah..Aamin aaamin..

Artikel Menarik yang Lain

11 sang pencerita

  1. AMIN..murah rezeki pakcik tu...menjual makanan pun tak berkira...murah sangat tu

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..semoga murah rezeki pakcik peniaga tue..

    ReplyDelete
  3. bagus pak cik ni... :)
    moga2 makin murah rezeki..

    ReplyDelete
  4. semoga bertambah rezeki pakcik tu mmberi makan kat org...walaupun byk kos dia kena tanggung kan :)

    ReplyDelete
  5. wahhh murahnya...kalau dekat hari-hari dah beli...

    ReplyDelete
  6. tengok pun dah macam sedap lauk ayam tuh ..huu

    ReplyDelete
  7. =( sedihnyaa.. padahal bukan entry sedih pon.. sebab kengkadang org tamak, jual barang kadang2 sampai ambik untung berlipat ganda..tp pakcik ni.. hummm..mudahan murah rezeki pakcik

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah..moga murah rezeki pcik tu...

    ReplyDelete
  9. memang menangis nak jumpa dah sekarang ni, untung sangat kalau ada. murah rezeki pakcik tu, mesti ramai pembelinya tu

    ReplyDelete
  10. Murahnya.. best!!.. klu kat sini dlm mimpi pun takkan dpt harga tu huhu. Semoga rezeki beliau bertambah2... aamiin.. :)

    ReplyDelete
  11. Kat mana ye boleh cari nasi myk ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..