❤ Kotak Pensil Akif Hilang !!!! ❤

May 05, 2015

Salam Ukhuwah Fillah ..
Salam Selasa Sahabat ..
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...


Balik sekolah tengah hari tadi,Akif tunjuk muka sedih campur masam campur kelat..Kenapa ?? Kotak pensil Akif tertinggal kat Surau sekolah masa buat aktiviti kat surau tadi .. huhuhu..

Sampai kat van sekolah Akif bukak beg nak cari barang baru Akif perasan kotak pensil takde la Umi.Akif letak beg dalam van pastu cakap ngan Pak Cik Van nak masuk kat sekolah balik nak cari kotak pensil.Kesian dia sanggup masuk balik kat dalam kawasan sekolah pergi cari..Tapi kotak pensil dah takde..Sedih sangat dia sebab semua barang barang kesayangan dia ada kat dalam kotak pensil tu..Huhu Umi pon tumpang sedih sekali dengar cerita dia..Takleh bayangkan dia berlari pergi balik cari kotak pensil pastu balik semula kejar van huhuhu..Penatnyer.

Dek kerana tak puas hati dia suruh Umi WhatsApp Cikgu Atillah tanya kot kot Ustazah jumpa dan tinggalkan kotak pensil dia kat kelas..Cikgu balas WhatsApp Umi ngan icon jadi bentuk Ok..Huikss icon Ok tu ada ke nak cari ke atau apa kahh ?? Umi tanak laa tanya byk byk kat Cikgu.Umi cakap kat dia sambil tunjuk icon jari OK.Tengok esok laa kot kot ada yang jumpa.Susah hati betul anak Umi.Keciannn dia..

Dalam duk bermuram durja tu kan kan kan .. Sempat lagi Akif buat kerja sekolah.
Sambil sambil layan dia borak sambil diz buat kerja sekolah..Mula mula ok lagi duk borak borak lama lama suara makin slow dahhh..Jenguk kejap.Ermm dah tdoo dah.Penat sangat laa tuu.Kesian dia..

#akifimtiyaz #baliksekolah #penat #kesiandia #mestikalutdukcari #kotakpensilhilang #sedihsungguh #sedihsangat #tapitaknangispon #biladiasedihsayapontumpangsedih #tengokdiatdo #lagilaaterasa #memahamiceritadiatadi #kalutnyadia #terkejar2 #ermmmdahretiberdikari #dahmatang #dahfahamcarisendiri #diaanaksaya #diaanakbongsusaya #diakawanbaiksaya #sayaumidia #blogger #bloggermalaysia #parentingblogger #blogakifimtiyaz #kelabbloggerbenashaari #exchangefeedgroup

Artikel Menarik yang Lain

29 sang pencerita

  1. Kesian Akif, moga besok Akif jumpa kotak pensil tu....

    ReplyDelete
  2. pandai Akif sayang barang2 sendiri,...tapi ok jer kalau Akif cakap kat umi,
    "kita beli yang baru ajelah umi." :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu ntah ler tetiba smlm blh tertnggal pulak..biasa dia tak cuai huhu..nk buat camne dah nk jadi huhu...tu laa nk bli baru jugak nnt klau arini tk jumpa

      Delete
  3. Kesianlah.. mmg sedih klu kotak pensel hilang.. ralat rasanya.. cian Akif..

    ReplyDelete
  4. Barang kesayangan kalau hilang mmg satu hari xda mood....harap nnt jumpa balik la yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp btol tu Jia..insyaallah.. doakan ya..

      Delete
  5. kesiannya akif... takpe in shaa Allah jumpalah lepas ni.. :D

    ReplyDelete
  6. Kesian pula dengar. Hmmm, bagus Akif. Sayang dekat barang-barang dia. Budak-budak ni excited bila dapat stationaries kan. Kalau hilang tu, memang diorang akan depressed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu kecian..Pojie ..dia mmg syg semua brang milik dia..tu laa klau bli br pon tk sama ngan yg lama..

      Delete
  7. Sian akif. Harap-harap orang yang jumpa tu simpan n pulangkan pada akif comel...

    ReplyDelete
  8. ehhh....sedih laa imagine dy lari2, "pkcik2,tunggu,,nk cri pensil boxx..."

    tkpe,beli bru sebijik cmtu ok,klu xjumpe..hope2 jumpe la yeeee..heeee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu mmg sedih..dah laa smlm ari pertama dia tanpa abg dia huhu

      Delete
  9. Sian akif... harap-harap orang yang jumpa bekas pensil akif tu simpan n pulangkan semula pada akif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah klau masih ada rezeki dia Mia...

      Delete
  10. Hadoi, kalau dah tertinggal barang, jarang barang tu balik kat tuan dia. Sabar ye Akif & mak Akif

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tapi rezeki Akif Sha..Dapat blk kotak pensil Akif ..

      Delete
  11. Ooo citer pasal ni smlm...x sempat akak tgglkan komen

    ReplyDelete
  12. dapat dah eh kotak pensel akif? :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.