♡ Ikan Laga Comel ♡

March 02, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...

Ikan laga atau ikan pelaga adalah ikan air tawar yang hidup di kawasan tropika khususnya di asia tenggara.Ikan ini mempunyai bentuk yang cantik serta karakter yang unik dan cenderung agresif jika ada ikan laga lain yang masuk ke teritorinya.Ikan laga boleh dibahagikan kepada tiga golongan,iaitu cupang hias,laga aduan,dan cupang liar.

Ikan Pelaga

Ikan Pelaga

Ikan Pelaga

Ikan Pelaga

Ikan Pelaga

Artikel Menarik yang Lain

17 sang pencerita

  1. Comelnya ikan tu kak...
    Teringat ngan anak sedara...minta beli ikan tu...
    Dah beli....habis mati dah semua ikan tu kak...kesian...comel mati pula dah..

    ReplyDelete
  2. masa kecik2 dulu akak biasa cari ikan ni kat parit2..kat bendang..akak panggil ikan karin

    ReplyDelete
  3. Dulu kecik2 suka bela..letak dalam botol oren...cantik sgt2

    ReplyDelete
  4. SP tak pernah lg nmpk ikan laga. Teringin nak pelihara pula..

    ReplyDelete
  5. cantiknya..dulu saya ada bela 2 ekor..tapi leceh la nak bela..

    ReplyDelete
  6. yang merah tu cantik sangat kan.. :)

    ReplyDelete
  7. suka yang warna putih tuu hehehe

    ReplyDelete
  8. Cantik ikan laga...
    Ikan laga kepunyaan Fatin telah lama mati akibat di buat main oleh Hagimaru... kucing bonde...
    nagis tak berlagu dia :(

    ReplyDelete
  9. ikan ni xleh ada couple mapel..asyik nak berlaga jer..kan sinonim dgn gelarannya.

    ReplyDelete
  10. ikan laga-laga....bak kata upin ipin

    ReplyDelete
  11. Saya x minat tengok ikan ni sebab dia macam berbulu2...erkkkk..

    ReplyDelete
  12. anis ade dulu..namenye kuya.. tapi dah dilepaskan ke sungai..hukhuk..sedih.. lepaskan sebab xde sape nak jaga... :(

    ReplyDelete
  13. Ikan laga mmg cantik.. terpesona tengok.. cuma sayangnya dia tak suka berkawanlah.. :D

    ReplyDelete
  14. Warna putih tu cantik la pula Kak Lya!

    ReplyDelete
  15. subhanallah yang putih tu menggoda sangat..

    ReplyDelete
  16. Cntik2 smuanya tpi x blh pelihara ikan. Msti x pjg hayat

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..