❤ Bersama Muhasabah Diri ❤

March 30, 2015

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Isnin Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat...


Teriknya matahari tak selamanya menyengat
Terkadang awan menghalang sejenak
Demikian halnya mendung dilangit tak selamanya terjadi
Terkadang panas muncul kembali atau hujan menggugurkan air

Demikian halnya roda kehidupan
Terkadang kita harus dibawah
Agar kita berusaha lebih keras
Terkadang pula kita diatas
Agar dapat berkongsi dengan orang lain

Demikian halnya dengan rasa
Terkadang bahagia itu menghampiri
Terkadang sedih pun datang silih berganti
Rasa bahagia mengisyaratkan kita untuk bersyukur
Rasa sedih mengisyaratkan kita untuk muhasabah diri ...

Artikel Menarik yang Lain

11 sang pencerita

  1. Kadang kat atas kadang kat bawah. Bila kat atas kena tgok yg kat bawah. Bila kat bawah kena tgok ke atas. Sbb bumi ni bulat. Huhu

    ReplyDelete
  2. itulah namanya kehidupan Lya, tak pernah menjanji kan yang indah, segala yang berlaku ada hikmahNya .In Shaa Allah.

    ReplyDelete
  3. Allah tidak akan membebankan kita dgn sesuatu yg tak mampu kita tanggung. Setiap kesukaran itu pasti ada disertakan kemudahan.. T asih atas perkongsian ini Lya.. :)

    ReplyDelete
  4. Rahsia aturan Dia kita pun tak tahu... Kerana itu yang terbaik untuk kita..

    Owh! Jom Kenal | Segmen - Owh!MananQayyim™

    ReplyDelete
  5. Allah tahu apa.yg terbaik utk kita.

    ReplyDelete
  6. IKHLAS kan hati dalam menjalani hidup pemberian Allah s.w.t. ini
    Pahit atau manis... semuanya adalah hikmah dari Allah s.w.t. untuk kita...

    Ceria-ceria selalu kak... :)

    ReplyDelete
  7. betul tu.. setiap kesusahan ada jalan keluar.. Allah tu tak kejam nak kasi kita sengsara sorang diri.. dia hadirkan pertolongan. dalam macam2 bentuk..

    ReplyDelete
  8. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.