♥ Ikan Peliharaan Akif Dah Mati ...♥

February 11, 2015


Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Rabu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...


Huhuhuhu sedih.Pagi tadi tengok akuarium si kecik Akif..Tengok2 ada seekor ikan dah kiok aka mati.Huhuhu mati lagi lagi lagi.Ni dah yang ke 6 mati..Tinggal lagi dua ekor.Adoii sedih la pulak bila tengok makin sikit yang tinggal.Mood nak membela ikan tu dah hilang dah.Akif pulak dua tiga pat lima nam kali duk tengok akuarium kecik dia.Nak confirmkan ikan tu dah betul2 mati..Dah mati dah nak oiiii..Tak yah nak check lagi dah.Memang dah konpemm dah ikan tu tak bernyawa,huhuhu.

Sedih la Akif sebab dah lama duk jaga ikan tu,bagi makan siang malam,tukar air,tukar batu,tukar makanan.Tup2 mati jugak.Maunya tak sedih.Sedihhh laaa.Dah jadi kawan dah ngan dia..

Apa apa pon nak buat camne dah sampai masa ikan tu mati, kena la terima..Moga2 yang dua ekor lagi ni,akan terus bertahan lama.Kalau tak kesian la kat Akif.Akif sayang sangat kat ikan2 dia......

Artikel Menarik yang Lain

23 sang pencerita

  1. so meh kita rawat ikan dengan daun ketapang :)
    http://kanvaskehidupanku.blogspot.com/2015/02/daun-ketapang-rawat-ikan-sakit.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok adk dayah ..jom kita rawat mana ikan yang ada lagi tuuu..

      Delete
    2. Ok adk dayah ..jom kita rawat mana ikan yang ada lagi tuuu..

      Delete
    3. Semoga yg tinggal tu pjg umo. Cian akiff

      Delete
  2. akak pisah kan ikan tu ke ? try 1 kan , together2 hancuss bahasa english saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan laga tu tak boleh 1 kan nanti gaduh pastu lagi cepat mati.... Sabar yer Akif...

      Delete
  3. alahai hensem boy..kesian dye.. xpe..dayah ade tips kan..hihihi

    ReplyDelete
  4. kadang ikan gapi sensitif..banyak makan pon boleh mati. kesiannya kat Akif. suka bela ikan ea..

    ReplyDelete
  5. alahai.....nanti ajak mama beli baru:)

    ReplyDelete
  6. dah pernah bela ikan ni..memang cepat mati. sedih =__='

    ReplyDelete
  7. kesian betul akif. nani emmang tak penah bela ikan dekat rumah ^^

    ReplyDelete
  8. Kalau tak ada pemisah..harus berkocak aquarium tuh kan..hehe

    ReplyDelete
  9. ikan laga ye kak ? ? pernah jugak bela dulu

    ReplyDelete
  10. jangan tukar air guna air paip....ikan cepat mati..guna air tangkung, makanan pulak bagi waktu pagi n malam jer...jgn bg lebih nnti pecah perut

    ReplyDelete
  11. jangan dia goreng udah ler :-)) ..beli lagi yang baru akif..

    ReplyDelete
  12. syira pun suka ikan time kecik..comel

    ReplyDelete
  13. aaaa adus.. ni tak ske bela pape.. nanti kehilangan tu x snggup dirasakan..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.