❤ Bila Akif Jumpa Air - Tak Kira Air Laut Ke Air Sungai,Dia Redah Je ❤

December 28, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Ahad Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Selamat Bercuti Untuk Semua Sahabat2 Lya..Manfaatkan cuti kita dengan sesuatu yang berfaedah..Ada yang pergi bercuti ke ?? Lya sekeluarga baru jer pulang dari bercuti kat KL dan Melaka.Cuti singkat yang tak dirancang sebenarnya.Nak pergi kat tempat lain tup2 dah sampai KL..Nanti Lya citer mengenai cuti singkat Lya dan anak2..

Ok ni pulak citer tertunda....Baru2 ni Lya dan En Hubby bawak anak2 jalan2.Dah penat jalan2 kami singgah kat Pantai Chendor sebelum pulang ke rumah.Anak2 yang nak sangat singgah.Nak tak nak abah diaorang singgah la ..Konon2 sekejap jer nak MENYINGGAH tup2 jadi lama la pulak.Sebab per boleh jadi lama dan berlama2 ..Ha aaahh sebab budak techik kat bawah ni laaa...


Mula2 nak posing jer sekeping dua..Posing la macam2 gaya..Main kat gigi air jer.Siap angkat seluarlagi sebab tak nak la seluar basah.Ok Umi cakap POSING jer la sekejap pasni kita nak gerak balik dah . 


Dah siap posing ala2 kaku nak posing ala2 berlari pulak..Umi ngan abah ikutkan jer..Maka berlarilah dia sambil minta Umi dengan abah SNAP gambar..


Dah penat lari2 anak,mintak pulak Umi snap gambar tak tengok kamera.Ala2 candid gitu..Adoii,banyak jugak permintaan budak kecik ni..



Ok,Umi snap gambar senyum pulak..Ya la ya la Umi tolong snap gambar senyum la pulak !!! Maintain lagi tu seluar masih OK la setakat basah sikit2 gitu adatla kan bila dah main air...


Part seterusnya main kuis2 pasir pulak dahhh..Masa ni dia dah mintak nak masuk dalam air.Umi cakap tak yah la sebab pakai jeans nanti berat nak lari pon susah.Tapi anak Lya yang bongsu ni bab pujuk memejuk dialah HERO.Dia pujuk sikit2 sampai Umi cair dengan dia punya pujukan..


Akhirnyer,inilah yang sebenarnya Akif nak sangatttttt..Berendan dalam air.Kalau boleh dia nak mandi terus tapi Lya tak bagi takut sejuk sebab tak bawak towel.Jadi setakat tu jer laaa dia main.


Bila dia dah suka,Siapa Umi nak marah2 ..Tak yah marah sangat la sebab dia memang suka main air.Sejak umur dia beberapa bulan memang dia dah terdedah dengan air.Jadi Umi macam biasa ..OK JER LAAA..


Keceriaan dia yang lain macam bila jumpa air..Dia ni HANTU BETUL DENGAN AIR.Jumpa air camni la jadinya.Ikutkan hati Umi pon malas layan kerenah dia..Tapi...Kesian pulak kalau tak ikut hajat dia tu.


 Seronok sangat !!!!!!!!!!!!! Boleh main air boleh lari2 dalam air dengan seluar jeans.Adoii anak bertuah ni memang takleh berenggang dengan air...Seriusss cakap Akif memang suka sangat main air...

Artikel Menarik yang Lain

15 Sahabat Setia

  1. sorii kak lya.. xsempat lagi blogwalking..hihi.. anis tag kak lya eh.. :)

    adnan-daughter.blogspot.com/2014/12/postcards-giveaway-from-czech-germany.html

    ReplyDelete
  2. amboii seronoknya akif main air.

    ReplyDelete
  3. seronok kan akif., bila tengok akif ni teringat selalunya nenek2 dulu2 selalu usik Etuza hal lesung pipit.Akif ada lesung pipit kat pipi ....)

    ReplyDelete
  4. Cutenya Akif. Dalam lesung pipit dia.

    ReplyDelete
  5. Nasib baik tak ketemu air banjir..hehe

    ReplyDelete
  6. X pela jnji akif happy kan kak

    ReplyDelete
  7. Memula sikit je, sekali haa sampai paras pinggang. Hahaha. Kak Lya hati2 dgn air tau. Sekarang kan musim banjir. Bahaya sikit.

    ReplyDelete
  8. Akif... lain kali nak main air ajaklah uncle KK ni huhu... :D

    ReplyDelete
  9. saya kalau laut, tak layan sangat... tapi kalau nmpak sungai, rasa rugi kalau tak terjun..

    ReplyDelete
  10. Dah macam aksi video klip lagu pula... Hmmm...lagu apa ya! Ha! lagu, bercanda di pasiran pantai!

    ReplyDelete
  11. budak budak memang suka main air kan

    ReplyDelete
  12. budak laki nampak air memang laju je . hehee

    ReplyDelete
  13. seronok tengok akif main air..hihi

    ReplyDelete
  14. Pandai ye pujuk umie dia.
    Cair jugak umie ye.
    Kalau abe n ajik jarang dibawak ke pantai.
    Kat PD ni pantai nye x berapa bersih.

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.