❤ Ada Pertemuan Pasti Ada Perpisahan ❤

December 22, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Selasa Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...



ADA PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN

Di mana ada pertemuan,pasti akan ada perpisahan.Di mana ada awal,pasti akan ada akhir.That’s life.Ketika akhir sebuah perjalanan akan menjadi awal perjalanan yang lain..dan sebuah perpisahan akan menjadi pertemuan dengan sesuatu yang baru.And that’s more about life.

Di dalam hidup,banyak orang yang datang dan pergi.Allah telah menemukan kita dengan orang yang DIA telah gariskan dalam catatan takdirMereka pun datang silih berganti
Ada yang melintas dalam segmen singkat,namun membekas di hati.
Ada yang telah lama berjalan beiringan,tetapi tak disedari erti kehadirannya
Ada pula yang begitu jauh di mata,sedangkan penampakannya melekat di hati.
Ada yang datang pergi begitu saja seolah tak pernah ada.
Semua orang yang pernah singgah dalam hidup kita bagaikan kepingan puzzle,
Yang saling melengkapi dan membentuk sebuah gambaran kehidupan.

Maka sudah fitrah, bila ada pertemuan pasti ada perpisahan.
Di mana ada awal pasti akan ada akhir.
Akhir sebuah perjalanan,ia akan menjadi awal bagi perjalanan lainnya.
Sebuah perpisahan,ia akan menjadi awal pertemuan dengan sesuatu yang baru..
Well, That’s life must be.
Ketika akhir sebuah perjalanan akan menjadi awal perjalanan yang lain,dan sebuah perpisahan akan menjadi pertemuan dengan sesuatu yang baru.

‪#‎blogger‬ ‪#‎iamblogger‬ ‪#‎parentingblogger‬ ‪#‎blogakifimtiyaz3 ‬‪#‎KelabBloggerBenAshaari‬

Artikel Menarik yang Lain

21 Sahabat Setia

  1. Mendalam sungguh ni maksud entri ni...

    ReplyDelete
  2. wah kata-kata amat berunsurkan puitis indah. Tapi siapa yang pergi tu berpisah ..agak perit juga rasanya ya jika dah akrab lalu berpisah..ini andaikan bayangan seorang blogger hebat LYA..

    ReplyDelete
  3. Bila ade permulaan pasti ada penamatnye. Huhu. Suka ayat2 yg kak Ly share. Salam selasa.

    ReplyDelete
  4. putaran kehidupan yg setiap manusia akan lalui . tapi tetap ada kesayuan dan tangisan ...

    ReplyDelete
  5. pertemuan dan perpisahan memberikan setiap dari kita pengalaman yang berharga.

    ReplyDelete
  6. sedihnya. kenapa mesti mcm tu. hmmmmm. blh ke kalau taknak ada perpisahan >.<

    ReplyDelete
  7. Dan disetiap perpisahan pasti ada pertemuan.. Insyaa-Allah :)

    ReplyDelete
  8. setiap pertemuan pasti akan berakhir dengan perpisahan..

    ReplyDelete
  9. Betul tu Lya.. tiada yg kekal di dunia ini kan...

    ReplyDelete
  10. pertemuan dan perpisahan memang tidak dapat dielakkan...bertemu dan berpisahlah kerana Allah...^_^

    ReplyDelete
  11. Memg begitula lumrahnya kehidupan..serius lya x suka prpisahan

    ReplyDelete
  12. lumrah kehidupan memang macam tu kan. setiap yang bermula pasti ada akhirnya :)

    ReplyDelete
  13. betull..tp klau bpisah dgn org yg kt syg..sgt sakit..hmm

    ReplyDelete
  14. Ada yang dekat di mata..
    Tapi....
    ....
    ......
    ........
    Jauh dari hati.

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.