❤ Tahu Tak Khasiat Asam Jawa ? ❤

November 12, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...



Sahabat Lya semua,tahu tak yang asam jawa adalah efektif dalam mengurangkan tekanan darah dan juga kolesterol dalam darah ? Asam jawa juga membantu dalam membuang cacing-cacing dalam perut bagi kanak-kanak.

Minyak yang terdapat dalam asam jawa memiliki keupayaan anti radang, yang mampu mengurangkan sakit sendi,arthritis, gout dan kondisi-kondisi rheumatik. 

Asam jawa juga membantu mengurangkan mata merah dan juga jangkitan mata yang lain. Selain daripada itu, kompaun HCA yang didapati dalam asam jawa dikaitkan dengan pengurangan berat badan dan menghalang penyimpanan lemak.

So,tunggu apa lagi? Makan la asam jawa banyak-banyak. Serapkan asam jawa ke dalam setiap masakan dan minuman anda.Tapi janganla terlebih makan pulak..Lain jadinya nanti ..Hehehehe ...


Artikel Menarik yang Lain

16 Sahabat Setia

  1. kalau masak letak asam keping je..kalau nak lagi berkhasiat dengan makan yang original asam jawa tu kan

    ReplyDelete
  2. ini nak kena suruh hubby minum air asam jawa ni...sebab baru-baru ni doktor kata dia dah dapat gout pulak...

    ReplyDelete
  3. Ada gula2 asam jawa tu pun sedap juga.. tapi tak taulah pulak kan khasiatnya bila dah jadi gula2 tu hehee. Thanks sharing Lya.. :)

    ReplyDelete
  4. Malah sedap jika diratah begitu saja..

    ReplyDelete
  5. Hari2 perah asam jawa. Nak masak. Hehehe.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum lya....mmg betul tu asam jawa mmg byk khasiatnya...n3 menarik...;)

    ReplyDelete
  7. Thankss ..gud info..baru tahu nii.

    ReplyDelete
  8. Saya suka asam jawa ni.
    Patutlah berat x naik2.
    Storage lemak pun ciput.

    ReplyDelete
  9. satu lagi kak lya..
    sapa sembelit elok minum air asam jawa, campur garam sikit.. saya selalu amal masa pantang sebelum ni..

    ReplyDelete
  10. wahh ilmu baru nie.. nice sharing.. :)

    ReplyDelete
  11. Ooo baru tau.. slme ni makan je.. xpenah pon dok google ape khasiatnye.. hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.