❤ Kecederaan Pertama Musim Cuti Sekolah ❤

November 27, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Khamis Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Aduhai ..Tak sampai seminggu cuti sekolah bermula,dah dapat satu kecederaan.Aduhh,bila tiba bab2 anak cedera ni,hati rasa serba tak kena.Buat itu salah,buat ini salah..Kadang2 jadi blur kejap bila si anak terluka..Inilah yang terjadi pada Akif semalam.

Semalam abah dia bukak pintu pagar sebab nak baiki kereta.(bukan baiki pon tengok2 jer sebenarnyer). Bila pintu pagar dah terbuka,si kecik ni memang selalu la nak keluar main2.Walaupon dah selalu pesan musim hujan sekarang ni tak payah la nak g main sangat.Duk diam2 jer kat rumah.Tapi sekejap sangat jer Umi duk kat dapur dia dah keluar rumah..

Tetiba balik rumah meraung menangis bagai nak rak.Kita ni yang duk kat dapur berlari lintang pukang lerr bila dengar dia duk meraung kat depan..Bila tanya tak jawap.Tanya lagi tunjuk lengan..Berdarah dengan calar balar kat lengan.Bila tanya KENAPA ?Jatuh basikal bergesel dengan kawan..SAKITTTT !!!


Allahhu Akbar,bab2 gini la Umi paling rasa tak best sekali nak handle..Umi kan kan kan,kalau anak luka ke berdarah ke apa ke Umi kena panggil abah suh diamkan..Kalau dengan abah dia boleh jer diam..Ya la nak letak ubat camne kalau duk meraung duk bergerak bagai..Bila abah ada,senang sikit la kerja Umi..Letak ubat tiup2 sikit bagi jampi (hehehe jampi la konon konon) .Bila dia dah rasa lega baru la Umi boleh sambung kerja kat dapur..Alahai anak.Buat Umi bimbang jer kerjanya..

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 sang pencerita

  1. budak2 kak..
    sama jer mcm ayie dulu.. semkin dilarang semakin nak bt deh..

    ReplyDelete
  2. perkara normal tu.. hehe
    masa kecik2 nie degil sikit..

    ReplyDelete
  3. haha..sementara nak beso kan akiff..

    ReplyDelete
  4. budk-budak bila cuti sekolah ni ada je projectnya..
    Mama Niza

    ReplyDelete
  5. Inilah yang mendewasakan diorang.. coool

    ReplyDelete
  6. Kesian kat Akif yer... Zumal tag Lya kat sini
    http://duniazumal.blogspot.com/2014/11/giveaway-blogwalking-nuffnangger.html

    ReplyDelete
  7. TAG http://belongtomee.blogspot.com/2014/11/school-holiday-giveaway-by-del.html

    ReplyDelete
  8. Budak2,,memang lasak la..lagi2 budak lelaki..

    ReplyDelete
  9. Kesianlah Akif... semoga cepat sembuh ye. Satu pengalaman membesar tu.. :) :)

    ReplyDelete
  10. biasa kalau bab macam ni budak2 lagi manja kalau dengan uminya..lagi kuat merengek..huhuhu

    ReplyDelete
  11. anak lelaki mmg norma camtu . lasak ...

    ReplyDelete
  12. Asala Lya..Etuza tak nampak gambar tu..nilah line Etuza. semoga tak akan berlaku lagi..kita doakan yang baik2 untuk anak..

    ReplyDelete
  13. Dah kate pon budak kak lya.. mesti ade luke sane sini.. cm ayu dulu pon sllu sgt cmtu.. tp mase tu xpk pon pasaan mak kite.. tau nak maen jeee..

    ReplyDelete
  14. Samalah anak-anak saya, kak.
    Lagi dilarang, lagi dia nak buat.
    Kalau dibiar, lagi macam-macam halnya.

    ReplyDelete
  15. akif nak besar nie.. hihi.. kesian akif..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Terima Kasih Juga Kerana Sudi Tinggalkan Komen !!!!