Blogger Buat Duit Online

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Blogger Buat Duit Online,Ok sebelum terlajak jauh ingin saya memperkatakan di sini..kita sebagai seorang blogger bukan sekadar menulis dan bercerita tentang diri,tentang keluarga,tentang kehidupan dan tentang apa saja tetapi sebagai seorang blogger kita juga mampu menjana pendapatan melalui blog... 

Menjana pendapatan melalui blog ?... Bagaimana ????

Blog adalah medium untuk kita menambah pendapatan dengan cara paling mudah dan berkesan.Contoh paling mudah yang ingin saya ceritakan adalah mengenai blog saya sendiri.Blog saya turut menyediakan ruang pengiklanan dengan cara meletak BANNER dan juga ADVERTORIAL/REVIEW PRODUK.Alhamdulillah berkat kerajinan dan semangat untuk berjaya..saya telah merealisasikan bahawa blogger picisan seperti saya mampu untuk menjana pendapatan dengan cara online....Jangan gusar dan jangan bimbang ..Jika kita punya semangat dan juga azam yang kuat pasti kita akan berjaya.

- RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA 
Salah satu cara saya membuat duit secara online adalah dengan mengambil sedikit ruang pada blog saya ini untuk dijadikan ruangan iklan untuk disewa..Dengan cara ini jika ada pihak yang berminat untuk beriklan, banner pengiklanan mereka akan terpapar pada tapak sewaan iklan di blog ini,seperti di bawah..Harga untuk setiap tapak iklan adalah berbeza mengikut saiz ruang iklan yang disediakan.


- PRODUK REVIEW/ADVERTORIAL
Untuk setiap entri yang berjaya disiapkan pihak pengiklan akan membayar kepada kita jumlah wang yang telah dipersetujui sebelum kita memulakan tugas meREVIEW produk atau barangan mereka.Harga yang telah saya tetapkan amat berpatutan dan cukup relevan dengan jumlah pengunjung yang mengunjungi blog saya.Bagi anda diluar sana yang ingin mengiklankan produk anda di sini ..Jangan malu jangan segan hubungi saya ok ..

Berikut adalah Contoh REVIEW/ADVERTORIAL yang pernah mendapat khidmat saya :

Qish Qish Butik 


 Constantine Collections 

Azira Food Enterprise 


PENYERTAAN CONTEST/SEGMEN/GIVEAWAY
Selain cara yang saya terangkan di atas saya turut mencuba nasib dengan menyertai Segmen/Contest/Giveaway yang dianjurkan oleh rakan blogger.Cara paling mudah dan cukup senang untuk mendapatkan duit secara online adalah dengan menyertai segmen dan juga giveaway yang dianjurkan oleh pemilik blog.Saya turut menyertai segmen dan juga giveaway yang dianjurkan oleh blogger dan pernah memenangi hadiah wang tunai.

Antara yang istimewa,saya pernah memenangi hadiah wang tunai daripada blogger HASRUL HASSAN ,blogger EMAS PUTIH dan juga blogger YUMIDA untuk segmen yang mereka anjurkan.Cukup mudah, hanya siapkan satu entri dan pihak penganjur akan memilih siapa yang akan menang.Untung sabut nama kita yang terpilih..Jadi apa tunggu lagi,nak buat duit dengan berblogging memang senang.Jom join segmen dan giveaway !!!


Alhamdulillah,tugasan terakhir dari pihak DenaiHati untuk cabaran iPhone 5s berjaya disiapkan.Persaingan untuk 70 blogger terpilih untuk sama sama merebut 5 buah iPhone 5s yang menjadi idaman kini bermula. “Blogger Buat Duit Online” entri yang perlu disiapkan.Peserta akhir juga diberi dua Tugasan Bonus iaitu ''Cabaran Komen Terbanyak'' dan ''Kuiz Cabaran iPhone 5s''...All the best untuk kesemua 70 peserta terakhir yang telah terpilih...Sama sama berdoa agar kejayaan itu milik kita..InsyaAllah ..

Hadiah Cabaran iPhone 5s

Hadiah Utama :

Lima unit iPhone 5s 16GB untuk lima pemenang tajaan  
Penaja Utama : 

Penaja Individu :


Catat Ulasan

23 Ulasan

  1. Cantekkkk .. :) semoga berjaya.

    BalasPadam
  2. wah bestnya sis... sy baru lagi dlm dunia blogger boleh la korek ilmu sedikit demi sedikit

    BalasPadam
  3. Wah salah seorang peserta rupenye...semoga mama berjaya ye...

    BalasPadam
  4. Nice. Perkongsian yang menarik. ;)
    Good luck tau awak! :)

    BalasPadam
  5. good luck ye...semoga sukses dalam entri blogger buat duit online ni

    BalasPadam
  6. semoga murah rezeki...:)
    banyak tips menarik kat sini...

    BalasPadam
  7. Nice sharing Lya... Good luck yer ^_^

    BalasPadam
  8. All the best kak lya...
    Wahhhh menang iphone...
    Syoknyeee

    BalasPadam
  9. All the best & semoga sentiasa dimurahkan rezeki... aamiin.

    BalasPadam
  10. billion terima kasih sudi meneruskan cabaran terakhir iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semuga sukses.

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum. Satu perkongsian yang menarik, seronok membacanya :D Hehe
    Semoga berjaya ya! ^__^

    BalasPadam
  12. Nampaknya sampai juga ke cabaran terakhir iPhone 5s ni. Semoga berjaya ya Lya. Ada lima biji tu...satu untuk Lya dan satu untuk saya...hehehe..

    BalasPadam
  13. Semoga berjaya..:)

    BalasPadam
  14. Assalammualaikum... Semoga berjaya ye....best perkongsian psl topik nie....↘😃

    BalasPadam
  15. Hebat blogger yang mampu jana pendapatan dengan blog. ^^ ana respect orang camtu.

    BalasPadam
  16. wahh kak lya top 70 rupenye.. chaiyok2..

    BalasPadam

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah. Terima Kasih Sudi Singgah Dan Tinggalkan Komen.