❤ Keywords ''Maksud Sekak Sekak Nok'' ❤

October 11, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Sabtu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Ok ni KEYWORDS untuk hari ini 11 Oktober 2014.Yang paling menarik hati Lya cer tengok jap ayat yang Lya tanda kat bawah ni .. ''MAKSUD SEKAK SEKAK NOK''  . Mungkin datang dari entri ini Wordless Wednesday - Makang Sekak Sekak Nok .Ok meh sini Lya terangkan MAKSUD SEKAK SEKAK NOK..



MAKSUD SEKAK SEKAK NOK

MAKSUD SEKAK SEKAK NOK ialah setakat yang mampu,setakat larat,setakat yang boleh,sampai puas hati.. Ianya adalah ayat Negeri Terengganu dan juga Kelantan.


Contoh ayat untuk Sekak Sekak Nok .. 

Ayat Ganu Hokeyy ..

- Mari la makan wehh...Jangan malu2 kita makan sekak sekak nok... Nok sedak lagi kita pakat g makan kat RESTORAN SEKAK SEKAK NOK...

Maksud Ayat ..

- Jom la makan ..Jangan malu2 kita makan sampai puas hati...Nak sedap lagi kita pergi makan kat Restoran Sekak Sekak Nok.

Tu jer la yang Lya boleh terangkan tentang keywords Maksud Sekak Sekak Nok ..Harap dapat membantu si pencari OK ..K Bye !!!!


Artikel Menarik yang Lain

33 sang pencerita

  1. jawaban berguna bagi carian ini...

    ReplyDelete
  2. Maksudnya makan sekak sekak nok - makan setakat yang mahu

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2014/01/steamboat-di-terengganu.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu KLA ...Nanti ingat nak buat entri pasal kedai ni jugak ..hehehebalik ganu selalu lalu kat sini

      Delete
  3. hehehe..lucu je.kt mn kedai tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mila ni kat Teganu hehehehehe
      Makang Sekak Sekak Nok,
      Lot 5104 Ground & Mezzanine Floor,
      Jalan Sultan Zainal Abidin, 20300 Kuala Terengganu, Terengganu, MALAYSIA

      Delete
  4. Pertama kali dengar perkataan ni... Baru faham maksudnya.

    ReplyDelete
  5. owa macam tu maknanya ...mesti sedap kata sana tu kan Lya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lya tak penah pergi lagi tapi adik2 kakak dah pergi dah hehhehe .mmg berbaloi makan kat situ ..makanla selagi terdaya Cikgu Etuza hehehee

      Delete
  6. hihihihhi...ad jgak yg cari..:D ganu kite..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la ada yang cari tuuu ........ Teganu Kite hahaha ..Ikhwan lama tak dengar citer

      Delete
  7. owhhh.. lan pndai gak ckp tganu sbnrnya sbb rmai bff dr tganu tp yg sekak sekak nok ni tak tahu la plak... wakaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhee Alan leh cakak ganu ..Ok la tuuu mudah sikit nok cakak ganu bila g di nung

      Delete
  8. Replies
    1. tapi kan Fiza ..ada gak org ganu yang tak paham huhuhu

      Delete
  9. memang pcl tak faham Ganu kalau Lya tak jelaskan maksudnya..

    ReplyDelete
  10. Sekak sekak nok.. Lame x guna perkataan2 ganu ni.. Hehe..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  11. Wahhh itu ke maksudnye.
    Panjang bebenor..
    Mujur k.Lya btau maksudnya.

    ReplyDelete
  12. laaa...ingat ape la maksudnye...huhu... dh lme xmkn makanan ganu...

    ReplyDelete
  13. Hahahaa...tk sangka ada jgk org gugel cari..

    ReplyDelete
  14. baru taw lepas baca entry ni..hahaha

    ReplyDelete
  15. boleh makan sampai puas ke sini kak lya?

    ReplyDelete
  16. haha.. baru tau..pelajaran baru

    ReplyDelete
  17. makan smpai kenyang atau puas... hehe

    ReplyDelete
  18. Hihi..thankss..ilmu ganu. Agaknye orang tu search nak carik maksud sekak sekak nok. :D

    ReplyDelete
  19. Hehee... saya tau maksud tu. Masa bujang dulu saya ada housemate org ganu... org marang.. :D

    ReplyDelete
  20. hahaha..
    lucu-lucu..
    sekak sekak nok.. setakat yang kita mahu...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.