❤ Basikal Tua Tok Aki ... ❤

October 11, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Sabtu Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Hari ni Sabtu ... Selamat bercuti ya wahai sahabat2 semua ... Sabtu yang indah dengan cuaca yang mendung..Cukup mendamaikan hati .. Entri apakah nak ku taip sekarang ni ?? Alahai tetiba jadi BLUR la tak tahu nak tulis apa ..Padahal semalam banyak benar idea datang untuk ditulis..Tup tup sekarang ni takde idea dah yang mencelah..Citer pasal Akif la ..Boleh kan??Nama pon blog Akif Imtiyaz ..mesti citer banyak tentang Akif hikhikhikhik...

Ok ini cerita masa balik kampung baru2 ni..Akif nak sangat tunggang basikal Tok Aki dia .. Dia ingat basikal tu kecik ke nak tunggang ..Haisshhh budak ni takde benda lain ke nak main ..Basikal tua tu jugak yang dia suka..Sebab dia dah extrem sangat nak tunggang basikaltua tu,En Hubby bawa Akif keliling kampung kejap..Hikhikhik kelililng kampung la sangat..Tak hadoooo nyer keliling kampung sekadar pusing2 kat depan rumah jer ...Mahu semput En Hubby kalau bawak Akif keliling kampung. 


Ok dah dapat jalan2 dua tiga round..Macam biasa la kan snap gambar dulu...Cer tengok muka Akif tuu..Tu muka tak puas hati tu sebenarnya ..Tak puas ronda2 lagi tuu ..Tapi pose tetap mantain...tengok kaki la hehehehehe..


Nak tunggang basikal la konon..Tengok tu kaki pon jauh bebenar nak jejak tanah ..Kuakuakua ada hati pulak nak tunggang basikal..Posing je la Akif oiii..Dia gayat sebenarnya..Takut tinggi..Takut2 dia tu boleh pulak dia lepaskan sebelah  tangan camtu ..Anak oh anak ..Janji posing ..


Masih mencuba untuk mengayuh.Usaha betul dia,nak kayuh basikal tu tapi apakan daya kaki tak sampai.Sebelah jer dapat letak atas pedal tu..Sebelah lagi tergantung hahahahaha..Memang kena tunggu Akif besar sikit lagi la baru dapat kayuh basikal Tok Aki ni.. Harap2 masa tu basikal ni masih lagi bernyawa..Kita tunggu ya !!! Tunggu Akif dapat kayuh basikal Tok Aki nanti .. Basikal Tua Mu Tunggu Akif Ya ...


Artikel Menarik yang Lain

20 sang pencerita

  1. teringat jugak basikal nie kepunyaa tok ki saya...tapi sekarang nie dah takde dah..

    ReplyDelete
  2. Bestnye kalau dapat main basikal tua. Dulu ana pernah eksiden dgn basikal. Pengsan. Basikal je pun. Haha. Penuh nostalgia. :D

    ReplyDelete
  3. basikal tua kalau ada memang jadi benda yang rare sekarang.. susah dah nak nampak org naik even kat kampung. jadi simpan la barang antik tu baik2.

    ReplyDelete
  4. Teringat zaman kecik2 dulu suka kayuh basikal tua tok ki..hihi..

    ReplyDelete
  5. penuh kenagan basikal ni kak
    rasanya kat umah arwah nenek ada 1 basikal macam ni. tersimpan dlm stor

    ReplyDelete
  6. dulu belajar kayuh basikal dgn basikal tua ni laa..hehe

    ReplyDelete
  7. Nak jugak tu kan..takpelah..tunggu besar baru boleh kayuh beskal tok aki ye akif

    ReplyDelete
  8. cik akak waktu kecik2 memang,takut nak naik basikal sebegini tau..sebab tinggi betol...hihi

    ReplyDelete
  9. Ada lagi ye basikal tua..??kat rumah opah saya dulu ada la..tapi tak tau la kemana..bukan ada siapa naik pun..heheh

    ReplyDelete
  10. kejap je tu..tak lama tak sedar akif dah boleh bawa dah basikal aki..

    ReplyDelete
  11. Macam basikal gergasi pula kelihatannya...hehe
    Teringat anak2 buah dulu2 kalau balik kampung...abis basikal atoknya dilenjan, sampai rosak! Itulah budak2 bandar...

    ReplyDelete
  12. Wah Akif nak tunggang basikal tua yer nanti boleh bawak umi dia ^_^

    ReplyDelete
  13. Tringt lagu arwah sudirman basikal tua hhee.

    ReplyDelete
  14. teringat basikal arwah atok dulu..
    mase kecik2 arwah sellu bawak nek basikal nie...

    ReplyDelete
  15. basikal tua ni memang tinggi, sha gerun wooo nak naik... terer ahhh akif !! gimme 5 sket !!

    ReplyDelete
  16. Klasik basikal tu.. dulu saya selalu curi2 main arwah atuk saya punya.. tp mana ntah basikal tu skrng...

    ReplyDelete
  17. tinggu tu basikal old skool... caya lah akif...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.