❤ Akif Demam La Pulak !!! ❤

October 09, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Khamis Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...


Semalam tidur ok jer...Bangun pagi tadi tup tup boleh demam la pulak..Kesian Akif panas betul badan dia pagi tadi...Nasib jugak arini Akif cuti .. Sekolah cuti seminggu sempena Aidiladha..Kalau tak memang tak ke sekolah la jawapnya arini ...


Kalau Akif demam jer tubuh mesti menggeletar pastu mintak selimut sejukkkk kata dia..Memang kalau Akif demam je selalu camtu...Tubuh panas tapi menggeletar dan dia selalu nak selimut sebab sejuk.Bila dah dapat selimut lena pulak dia tidur.Umi yang duk tengok ni kesian pulak nak kejutkan.Lemah semacam jer dia. Ala tetiba emo la pulak bila tengok anak sakit.Terasa jer hati ni.Mudah pulak airmata menitik bila tengok anak2 tak sihat .Lya ni kan memang cepat menitik airmata kalau bab anak2 tak sihat..Selalu cam gitu..tengok jer wajah anak2 mesti nangis mesti nangis..terutama time anak2 tidur..tengok wajah anak2 sakit sayu tu datang tiba2.


Biasanya lepas dah selimut kejap.Akif akan ok.Takde la menggeletar lagi.Bila dah ok sikit Lya terus mandikan dia..Kalau tak mandi panas badan dia akan jadi semakin panas...Bawak Akif ke bilik air pastu jirus air banyak2 untuk hilangkan panas badan dia.Lepas mandi Akif tidur balik.Tapi tak bagi dah pakai selimut takut panas badan semakin naik.Letak jer toto kat ruang tamu bukak kipas slow sikit tidur la dia.

Petang ni alhamdulillah dah Ok dah..Cuma ada lagi saki baki demam tu.Selera makan kurengg la sikit sebab demam .Nak tu nak ni nak itu nak ini tapi makannya tak.Ragam budak demam camni laaaaa.Moga Akif cepat sembuh ya sayang !!!!!! 


Artikel Menarik yang Lain

19 Sahabat Setia

  1. ishh sekarang musim demam gamaknye kak lya
    asben pon da start2 panas badan tu...
    mintak cpt smbuh anak akk tuu

    ReplyDelete
  2. Cian Akif moga cpt sembuh ya

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh..ow bersempena nama anak pula ni blog kan..Akif tu anak lelaki Lya ..semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  4. Semoga cepat sembuh...itulah ibu2..mudah terkesan bila melibatkn anak2

    ReplyDelete
  5. kesiannya akif,semoga cepat sembut ye akif ;-)

    ReplyDelete
  6. Cepat sembuh yea akif... bismillahi syafi

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum...

    alah kesian akif demam.. mandi kan kalau suhu badan naik doktor kat hospital bagitahu.. jangan sampai panas naik.. bahaya utk budak2.. k

    mselim3

    ReplyDelete
  8. Tekak dia tgh tak sedap tu kak Lya. Elok bagi minum air milo. :)

    ReplyDelete
  9. kesian budak comel ni..harap akif cepat sembuh..insyaaALlah..

    ReplyDelete
  10. kesiannya..semoga cepat sembuh ya Akif..

    ReplyDelete
  11. Kesiannya.. semoga cpt sembuh ye... aamiin.

    ReplyDelete
  12. Semoga Akif cepat sembuh ya sis...

    ReplyDelete
  13. demam klu blh kerap mandi . jadi dapat turunkan suhu badan . semoga cepat sembuh ...

    ReplyDelete
  14. Bila anak deman.hati ibu yang nudah terusik..kesian sgt...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.