❤ Seronoknya DiKampung (Part 2) ...❤

September 02, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Jom sambung citer kat kampung lagi.Kali ni kita citer pasal aktiviti berkhemah kat kampung ..Ok la balik kampung kali ni 3 hari lama jugak la jadi ada masa untuk layan anak2 berkhemah ..BERKHEMAH depan umah Tok Wan jer tak jauh pon .. Kan jauh2 susah pulak nak angkut semua barang yang ada ..Untuk permulaan kita berkhemah depan umah Tok Wan dulu la ya anak2 ... 


Start pasang khemah pagi Jumaat ..Pagi2 lagi dah pasang satu khemah ..Siap jer pasang khemah masing2 masuk duduk dalam khemah ..Excited sungguh la nak berkhemah..Masing2 punya mood HAPPY semacam jer .. Al maklum la tak pernah lagi berkhemah ramai2 camni sebelum ni ..Seronok lain macam jadinya..

Tengok muka2 ceria diaorang bila dah masuk khemah.Nasib la cuaca tak panas kalau tak mahu berpeluh diaorang kat dalam khemah tu ...Angin sepoi2 bahasa gituu .Takde la diaorang kepanasan kat dalam tuu..Boleh la Umi snap gambar banyak2..

Bila dah petang sikit pasang lagi satu khemah..Konon2 malam ni nak tidur dalam khemah la..Dah siap pasang khemah satu lagi ..Bergambar lagi ...Layan aktiviti dalam khemah ..Nak tau apa diaorang buat ..Hehehe main game kat dalam khemah ..Bandar sungguh la diaoarang ni ..Ingatkan duk buat apa duk main game..

Aktiviti malam ..buat unggun api la konon2..tapi pakai dapur arang Tok Wan hehehehehe ..Siap ada nyanyi2 lagi ..Pastu ada acara bakar jagung ..Jagung hangus pon ada sebab SYIOKKK sangat duk menyanyi.Seronok betul anak2 dapat buat aktiviti camni ..

Dan yang paling LAST untuk aktiviti BERKHEMAH ... Hanya tinggal 5 orang jer yang tdooo kat dalam khemah..En Hubby,Kakak Insyirah,Abang Iman,Abang Long Syahmi dan Yaya anak sedara Lya jer yang tidur kat dalam khemah..Yang lain2 sikit punya ramai siang tadi semua naik tidur kat atas rumah termasuk la Akif .. Mengantuk sangat hingga tak nak tidur dalam khemah ..Kesian dia penat sangat .. !!! Siang beria2 benar Akif nak tidur dalam khemah tapi bila malam jer lain jadinya ... Selesai aktiviti berkhemah ..Tdo pon semalaman jer pastu takde yang nak tdo dah ..Malam kedua semua tdo atas rumah ... Tinggal la khemah tak berpenghuni bawah tuuu .......


Artikel Menarik yang Lain

13 sang pencerita

  1. Seronok dapat camping ni. Rasanya dah lama tak merasa bercamping. Last camping pun masa diploma dulu.

    ReplyDelete
  2. Wahh..rindu perkhemahan. Huhu. Ade siap bakar jagung lagi. Kalau bakar kambing sedap ni kak Lya.

    ReplyDelete
  3. memang mama pun dah terasa keseronokkannya. meriah ye Lya.. rindu pulak kampung halaman ku..

    ReplyDelete
  4. Aktivuti yg mnyerokokkn..lya sndiri pun x prnh lgi brkhemah2

    ReplyDelete
  5. mse kecik2 dulu anis penah cmnie jugak.. bestt..

    ReplyDelete
  6. Wahh seronoknya berkhemah... Aktiviti yg sgt2 meghiburkan especially klu berada kat kampung kan.. best.. :)

    ReplyDelete
  7. penuh khemah tu..meriah betul balik kampung ramai ramai macam ni..3 hari pun tak cukup kan

    ReplyDelete
  8. budak2 sekarang suka kan kalau main khemah2 ni.. diorang yang eksaited... comey2 je dalam tu... hihi

    ReplyDelete
  9. wow syoknya berkhemah ramai-ramai :)

    ReplyDelete
  10. Be careful, nanti roboh khemah.
    Ramai sangat tu:)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.