❤ Moga Bertemu Lagi Di Syurga ...❤

September 23, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Tengah Hari Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua dgn polis forensik x bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.. 

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kate x pe kalau isteri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya.. 

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, "Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."
membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan ank2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"...membasuh kaki jenazah suami smbil berkata "dgn kaki ini abang kluar mencari rezki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata "trima ksih abang krana aku bahagia sepanjang mnjadi isterimu dan terlalu bahagia dan trima kasih krna meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akn pemergianmu krna ksih syg Allah pd mu."


Artikel Menarik yang Lain

36 Sahabat Setia

  1. ala, touchingnya..tringat pulak waktu arwah ayah timm meninggal..agaknya inilah yg mak timm rasa..huhu..

    ReplyDelete
  2. huwaaaaaaaaaaaaa sedihnya cerita nii.. ;( adakah kita begitu? amik teladan kita semuaa ;))

    ReplyDelete
  3. Aduhai kak sedih sayu lya baca klau la lya d tempatnya

    ReplyDelete
  4. pernah baca kisah nie.. sedih sgt2.. :(

    ReplyDelete
  5. uhh sedih pulak bace entry ni... sob sobb

    ReplyDelete
  6. Sedihnya.
    Kalau x tahan air mata ni.. Memang dah menitis.

    ReplyDelete
  7. Tabahnye hati seorang isteri. Tersentuh hati bila baca entri kak Lya yg ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati wanita tak sah klau tak tersentuh kan Ana

      Delete
  8. Replies
    1. Sedih je rasa hati ni bila baca kisah ni..

      Delete
  9. assalamualaikum lya...sayunya bila baca...beginilah agaknya sedih hati mak bila abah pergi meninggalkannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Mama ..mmg sayu dan jugak sedih kan Mama

      Delete
  10. Replies
    1. Sedihkan ... Sayang suami kita jugak ..

      Delete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.