❤ Kami Ke Tasik Kenyir .. ❤

September 22, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Petang Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

20 September 2014 hari lahir Insyirah ...19 September Lya sekeluarga balik kampung ..Kami sambut hari lahir Insyirah jam 12 malam kat umah tok & tokki ..Kebetulan ramai pak sedara dan jugak mak sedara balik umah tok & tokki pada hari tu ..Jadi meriah la majlis pada hari lahir Insyirah ..Tapi tak dapat nak Up gambar sebab gambar semua peribadi sikit hehehe ... 

Pada 20 September 11 pagi Lya sekeluarga bertolak balik ke Kuantan melalui jalan Kuala Berang ..Dah alang2 lalu jalan tu sebelum masuk lebuhraya ..En Hubby tanya anak2 nak tak kalau kita singgah kat Tasik Kenyir ..Anak2 apalagi suka sangat la ...Moh ler kita ke Tasik Kenyir ..





Ok mula2 singgah dulu kat Pusat Penerangan Kenyir ..Kat sini ada port yang menarik minat anak2.Apalagi Umi tolong Snap gambar boleh ?? Ok laaa sesi bergambar..Jalan2 bergambar sakan..Macam2 pose yang diaorang gayakan ..Umi pon dah naik poning..

Kat Pusat Penerangan Kenyir ada satu tempat yang menempatkan pelbagai spesis ikan .Sempat jugak la anak2 TERJAH semua ikan2 yang ada kat dalam akuarium tu.Semua cantik2. Bila dah cantik maka bermulalah kembali sesi bergambar ..!!!


Dah habis jalan2 kat Pusat Penerangan Kenyir kami lepak2 kat sini ...Lepak sambil snap gambar..Dalam duk lepak2 tu ada yang datang bertanya .Nak naik bot tak ..Jalan2 pusing2 .Kalau nak naik boleh la RM60 satu bot 8 orang dalam 30 minit..Insyirah dengar jer pasal bot terus nak naik ..Abah pon iakan jer la ..Ikut kehendak anak2..Ikut kehendak Insyirah sebenarnya sebab 20 September tu hari lahir dia.Apalagi jom la kita naik bot !!! Kita tengok seronok ke tak seronok..Hehehee ..


Seronok sangat ..Mula2 pakai jaket keselamatan dulu ..Baru best nak meneroka alam ngan menaiki bot..Selamat la sikit kan ...SAFETY FIRST ...Hehehehe ..Cer tengok muka diaorng tu memang excited bebenoooo duk dalam bot..Nak2 yang paling kecik tu sebab dia tak penah lagi naik bot sebelum ni ..Ni first time Akif naik bot ..


Iman punya gambar tak berapa banyak sangat sebab tiap kali nak snap gambar dia jer,mesti paling arah lain,ada jer benda yang dilihatnya ..Suka sangat dapat tengok panorama alam kat Tasik Kenyir ..



Taraa ni dia Birthday Girl ..Sempat buat video ucapan hari lahir lagi kat tengah2 Tasik Kenyir...Bukan senang tu nak cakap pon kena kuat2 sebab deruan ombak dan jugak enjin bot mengganggu kosentrasi hehehe.. Sempat jugak buat dua tiga video ...Ok la ..


Happy semacam jer .... Memang seronok tengok gelagat diaorang ni kat dalam bot .. Nampak keterujaan Akif & Iman kat situ ..Seronoknyerr... Bila tanya Akif suka tak dapat naik bot..Sukaaaa !!!!


Tu dia ....Budak paling tak duk diam sepanjang dalam bot..Ada jer kerja dia ke sana ke mari ..Sekejap kat depan sekejap kat belakang sekejap kat tengah2 ... Suka bebenorr la tuuuu ...


Masa ni kat tengah2 Tasik Kenyir ... Cakap pon tak sebab seronok sangat kat dalam bot..Sekejap pandang kanan sekejap pandang kiri ..pastu pandang depan pandang belakang .Semua ceruk rantau dia pandang ..


Sempat posing kiut2 lagi ... Tak yah buat muka camtu la Akif geram pulak Umi tengok bila dia buat memek muka cam tuu ..Comel ...


Bila dah dekat nak pusing balik ..Mood dah lari dahhh ..Cer tengok muka tuu ketat semacam jer ..Boring pon ada ..Ya la dah setengah jam kat dalam bot tu ..Kepala pon dah pening2 lalat dah nie..


Akhirnya ..cer tengok cer tengok .Penat sangat laaa nie  hingga camtu jadinyerr ..Dia dah pening dah...Nasib tak muntah jer ..Huhuhuhuu....Penat jugak 30 Minit duk dalam bot je tak buat apa2 ...Pening2 ..Kesian dia..Turun jer dari bot Akif cakap ..Akif rasa cam nak muntah la Umi ...... Huhuhuhu !!!!



Artikel Menarik yang Lain

18 sang pencerita

  1. wah menarik ni ada rezeki bolehlah bawak ash berjalan ke tasik kenyir...

    ReplyDelete
  2. happy nye dorang sempat bercuti di luar ; Hanis n Nina x ke mana2 pulak cuti sekolah minggu lepas, kesian pulak ; abah dorang keja ..hurmm.

    ReplyDelete
  3. Assalam, terima kasih follow blog JM..i'm follow u back :-)

    ReplyDelete
  4. seronoknya jalan2 ya ! suka betul anak2 kak lya berposing.... suka nengok...

    ReplyDelete
  5. Kemahen hepi lagi dapat naik bot. Hiks! Siann..Akif ni macam ana laa..tak tahan lama, rase nak muntah je kalau naik atas bot. :D

    ReplyDelete
  6. Salam, tq follow blog Azie, i'm follow u back :)

    ReplyDelete
  7. budak2 memang suka la tempat macam ni..:)

    ReplyDelete
  8. amboi.. kemain seronok dorang je... napa tak ajak unty as ni... isk isk...

    ReplyDelete
  9. bestnyaa , hehe , comel lhaa adik akif ni :)

    ReplyDelete
  10. Bestnyer dorang pergi jalan2. Hepy belated birthday untuk Insyirah ^_^

    ReplyDelete
  11. Seronok tgk ank2 happy kan kak

    ReplyDelete
  12. Wahh seronoknya... saya tak pernah sampai lagi ke tasik kenyir tu. Teringin juga nak pergi nanti. Thanks sharing Lya.. :)

    ReplyDelete
  13. Takpe yang peribadi tu simpan baik2. Hehe.
    Share yang ada sini pun dah kira best.

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum lya...wah bestnya jenjalan masa cuti sekolah temphhari...:)

    ReplyDelete
  15. bestnya dapat singgah tasik kenyir ni..teringin nak pergi.

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..