❤ Kaki Akif Terluka.. ❤

September 18, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Petang Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Dua tiga hari punya citer ... Ni dia kaki Akif lepas kena kaca ...Huhuhuhu camner kena..Ok Lya nak citer sikit la..Dalam banyak2 gelas plastik kat umah tetiba hati dia ni tergerak nak ambik gelas kaca ..Padahal sebelum ni tak penah pon Akif guna gelas kaca ..Lya kat ruang tamu masa tu tetiba dengar cam benda pecah kat dapur ..Tengok kat lantai berderai gelas retak seribu juta dahh ..Tengok kaki Akif  berdarah dan ada kesan lebam ..Darah keluar tak henti2 ..Luka dia dalam sangat ...Kalau bawak g klinik sah2 la kena jahit ...

Bila cakap nak bawak g klinik meraung sesungguh hati macam kena histeria dah dia ni ..Tapi lepas letak ubat dah ok sikit cuma darah tu tak nak berenti walaupon ubat dah dekat sebotol duk curah ...Abah dia balik terus letak ubat lagi dan balut ngan kain pembalut ..Nampak darah dah tak keluar lagi dah ..Settle satu masalah ..Alhamdulillah ..


Tapi semalam dia main2 ngan abang dia ..Ntah kena benda apa ntah tiba2 berdarah kembali ..Aduss luka tu terkopak balik..Darah mengalir laju jer...Pening dah kepala Umi duk tengok ...Abah dia jangan cakap la memang takleh nak tengok darah..Lya ambik ubat letak ubat pastu tekan ngan kapas lama2 nak hentikan darah ...Alhamdulillah darah berenti jugak akhirnya..Syukur..Abah dia ingat nak terus bawak g klinik jer senang citer tapi bila nampak OK dah tak yah bawak pegi klinik la..Lagipon Akif tak nak pergi ..Umi pon takut kalau kena jahit ..Tak nak tak nak !!!!



Tak nak tengok dah rasanya kaki dia berdarah lagi huhuhuhu... Takut la pulak sebab kalau luka dalam memang susah sikit nak baik ..Tu yang tetiba jer kena sikit berdarah ..bergesel sikit mesti berdarah .. Lya balut jer kaki dia ngan kain pembalut dan mintak tolong duduk diam2..Budak baya dia memang tak leh duk diam ..Kejap jer pastu main lagi main lagi main lagi lagi lagi walaupun Umi dah hilang suara suruh duk diam Huhuhu..

Kena rajin jaga luka dia tak nak berlaku lagi cam semalam ...Duk diam sikit la Akif jangan kuat sangat main..Kecian Umi tengok Akif ...Kecian lagi kat Umi ni huhuhu...


Artikel Menarik yang Lain

39 sang pencerita

  1. tapi kalau boleh jangan biar lya... bawak gi klinik jugak, nanti doctor bagi antiseptik... takut nanti jadi lain...tapi moga2 taklah... semoga akiff cepat sihat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Farah atas nasihat ...alhamdulillah takde apa dah sekarang luka dah kering dan tertutup dah ..Lya letak ubat luka dan jugak jelly gamat ...

      Delete
  2. Sekali pandang nampak mcm bentuk Love.. dua kali pandang... ngilunya luka.nmpk dalam...tentunya sakit..moge cepat smbuh ea akif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde la besar sht lukanya Alynn cuma dalam jer ... tq Alynn..

      Delete
  3. eh x bahaya ke? takut jangkitan kuman je....ape pn sis kena sll bersihkn lah luka tu..ish..ngeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ok ..letak ubat luka sekali ngna antibiotik dan jugak jelly gamat

      Delete
  4. Kna sapu antibiotik tu kan takut kna jangkitan kuman

    ReplyDelete
  5. ya alllah.. ngeri tengok. klu ada minyak habtussauda sapu la.
    entry terkini...bebel pasal selamat pengantin MADU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah .. sekarang dah ok dah Allene .... tq sudi bagi petua

      Delete
  6. nampal banyak darah keluar. minyak gamat pun boleh kot, cepat bercantum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Tuan DH ..sekarang dah ok ..alhamdulillah .......

      Delete
  7. Aduiii, sakitnya tu.. Lepas ni kalau bleeding lagi bawak jelah gi klinik.. Bahaya jugak luka dalam macam tu kalau dibiarkan.. Huhu..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok Miza...sekarang dah ok alhamdulillah tq ya

      Delete
  8. innalillahiwainnailaihirajiunn..
    moga cepat sembuh.. amiin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sue ..alhamdulillah dah ok sikit Sue

      Delete
  9. kalau letak minyak gamat insyaAllah boleh kering kak lya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sha ..ok dah letak jelly gamat dan luka dah kering ..

      Delete
  10. better bawak pi klinik.. buat dressing dengan proper. tak semestinya kena jahit.
    kalau tanak doc tak buat dia cuci saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq CT ..sekarang dah ok ..luka dah kering sepenuhnya ...........

      Delete
  11. dalam lukanya tu kak..hope luka akif tu cepat elok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Fiza ..luka dah tertutup dah ...Kering dah tadi ..

      Delete
  12. Luka camtu biasa doktor tak jahit. Dia gam je. Pastu dia bg krim utk sapu. Better bawak klinik. Risau kuman ke kan. Kalau dah buat rawatan awal. Doktor akan cek je. Kalau serius baru dia buat tindakan. Risau kene jangkitan kuman je. Nauzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok Ana ..Jangna risau yer Kak Lya dah sapu ubat dan jelly gamat ..sekarang luka dah tertutup dah Ana..

      Delete
  13. assalamualaikum lya...kesian nyer akif..:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Mama ..huhuhuhu kesian ..tapi sekarang dah ok luka dah tertutup dah Mama ...

      Delete
  14. kesiannya..huhu..darah banyak tu..

    ReplyDelete
  15. ish kalau dah name pon budak kak.. pape pon smoga cepat sembuh and xde pape yang bleh melarat lah tu

    ReplyDelete
  16. saya dulu pon mcm tuh jugak....buas tak megenal tempat dan tak serik serik ..heeheeeheeee...
    get well soon akif ^^

    ReplyDelete
  17. slm.. ciannya tgk... moga cepat sembuh..
    btw cikla ada tag kak lya utk liebstar awrd.. slmt menjwb
    ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu linknya mana czmne kak lyz nk cr huhuhu..thanks Ya

      Delete
  18. Kesiannya... semoga cepat sembuh ye... aamiin.

    ReplyDelete
  19. letak minyak gamat kat kapas , tekapkan pada tempat luka dan balut . insha allah darah berhenti dan kulit tu mudah untuk rapat semula . kat rumah saya mmg sentiasa ada minyak gamat .

    ReplyDelete
  20. Mashaallah.
    Nampak serius.
    Siannye dia..
    Get well soon, sayang.

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.