❤ Didik Anak Dengan Nilai Kita,Bukan Ikut Orang Lain ..❤

September 08, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Malam Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...




Artikel Menarik yang Lain

26 Sahabat Setia

  1. Betul jugak..lagi2 untuk budak2..diorang terdedah sangat pon bahaya..parents pon bukan boleh supervise 24/7 apa yang anak diorang buat dgn hp tu..

    ReplyDelete
  2. sy x ajar ank main henpon sgt...melainkan hanya bg tgk video Alif baa taa dan ABC jer..stkt ni anak pn xpnh mtk2 pn nak main hp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali takpe la ni kalau dah obses ngan hp mmg susah la jdnyerrr

      Delete
  3. K.Lya, betul tu.
    Ermmm...actually saya baru je beli tab kat anak2 semalam.
    Dorang x mintak, tapi saya pulak yang kesian bila balik kg ada sepupu yang jenis kaya anak umo setawun pun ada tab..anak saya pulak gemar nak pinjam..pastu kena marah dgn budak2 tu. Sedih tu memang sedih. Memang betul cakap akk, bukan kita x mampu. Tapi, kita xnak anak kita lalai, taknak rabun, migrain & banyak penyakit lain. Tapi, saya tewas kerana anak-anak. Saya belikan juga,tapi saya akan adakan syarat. Cth: tempoh bermain, waktu lepas solat, etc. Doakan saya ye, kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh bg tp kena ada pemantauan jgn bg diorg terlampau asyik dah la Shikin..ok kak lya doakan yg terbaik buat shikin dan ank2

      Delete
  4. Susah juga nak komen bab ni akak,
    Saya pun anak masih kecil. tetapi teknologi jika disalahguna memang membawa kesan buruk
    Tetapi anak-anak zaman sekarang tidak boleh terpisah dgn teknologi yang ada.
    Jika tidak diberikan kemungkinan akan menyebabkan mereka tertinggal di belakang,
    Tetapi sekiranya diberikan lebih akan membawa keburukaan.
    Jadi pendapat saya perlu didedahkan tetapi tidak boleh terlebih.

    ReplyDelete
  5. masalanya.. budak2 x fhm..
    kalau sy..sy pun x nk pinggir kan anak..
    contoh.. luth suka sgt naik basikal jiran.. rasa x sedap x beli juga ..
    kalau ada duit, sy belikan juga..
    kalau nk beli hp.. kena tahu kawal..
    tp tulah susahkan nk kwal?
    tp kalau dia duk minjam org punya.. x sedp juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu PB..mcm kak lya ..akk tak bg tapi bila kt umah sepupu diaorg tgk sepupu main diaorg kan mintak..bg jugak tp jgn sampai diaorg leka

      Delete
  6. expose pada peringkat usia yang sepatutnya..dan juga pantau mereka.

    ReplyDelete
  7. Betul tuhh! Anak kawan ana, dia hantu tab. Sampai pukul 3 pagi tak tidur semata2 main game. Kekadang bukak citer barbie lah, upin ipin lah, boboiboy la. Tak bagus semua tu utk pekembangan kanak2.

    ReplyDelete
  8. Betul tu.. siapa lagi klu bukan kita...

    ReplyDelete
  9. Ya biarla kita didik ank kita ikut cara kita sndiri

    ReplyDelete
  10. bagi saya yg belum berkhwin apatah lagi mempunyai anak mmg pandang remeh bnda bnda sebegini..hehehehehe,...tp,mungkin masa depan berguna...........^^
    selamat menjadi ibu bapa yg baik ye tuan blog..follow blog sebab bnyak info ^^

    ReplyDelete
  11. betul tu... anak kita cara kita...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.