❤ Aktiviti Petang ~ Mandi Manda Di Pantai ❤

September 28, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Salam Ahad Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Dua hari berturut2 mandi manda kat pantai..Kebetulan abah cuti dan tak kemana2 ..Anak2 minta nak pergi pantai..Abah pon ikutkan jer la,kesian jugak tengok anak2 nak main kat pantai..Mula2 ingat nak g main2 jer kat tepi pantai ..Main air main pasir ..tapi lama2 dah makin jauh masuk dalam air..Dah basah kuyup dah diaorang ..Apalagi alang2 dah basah abah cakap mandi jer la ...

Ni kat Pantai Chendor semalam ....



Dapat kebenaran MANDI..Terus ringankan badan lepak santai dalam air...Ni kalau layan dia main air memang tak balik umah la jawapnyerr..Suka bebenoo dapat mandi laut..tak makan pon takpe janji dapat mandi laut ..Adehhhh !!!


Dari pakai baju ..Dah tak berbaju,selesa sikit katanya nak main air..Iya laa tuuu,memang selesa sangat la bila tak berbaju ..Lagi best nak berenang ..Bila masa la dia pandai berenang ..


Seronok sangat ...Masa ni Umi pon dah separuh masuk dalam air dah ni ..Sibuk nak ambik gambar tak sedar Umi pon dah basah lenjun dahh ..Pandai jer Akif pujuk ..Umi jomla mandi sekali..Umi dah basah laaa..Huikssss mmg dah basah huhuhu..Umi letak hp dan layan dia mandi sekali.Lama benor tak mandi laut.



Santai habissss !!!! Layan jer laaa..Ni masa ni dia tak sedar ni ..Ralit bebenor duk perhati orang mandi manda..Kebetulan masa pergi semalam air tenang jer jadi ramai jugak la orang kat pantai ambil kesempatan mandi manda..


Ku berlari di tepian pantai....Lari2 sambil mintak Umi snap gambar ..Terkejar2 jugak la Umi nak Snap gambar dia ...Umi pon lari sekali ..Bila tengok balik..Wahhh cantik gambar ni ..MENJADI !!! penuh gambar dia jer kat dalam hp Umi ...

Kat Pantai Chendor gambar Akif jer yang banyak ..Kakak Insyirah dan Abang Iman dah ke tengah laut ngan abah ..Tak dapat la Umi nak snap gambar ..Jauh sangat !!!


Ni pulak kat Pantai Cherating..Intro dulu ...Macam biasa la main2 air kuis2 airngan kaki ..Layan jer laa..Bila dah basah,mandi terus laaa ..Taktik dia dah tahu sangat dah ..Biasa kalau nak mandi manda ni la taktik dia..Main air basah baju pastu memang akan mandi ... 


Masa ni mandi kat tepi2 jer sebab Umi ngan abah tak join mandi manda ..Jadi diaorang tak boleh la nak mandi kat tengah sangat ..Sekadar kat tepi tu jer ...Air pon takde la dalam sangat ..


Tiga2 memang suka bab2 mandi manda..Tapi tiga2 memang tak tahu berenang ..Huhuhuhu..Tak reti pon camner nak berenang ..Tapi bila apungkan diri kat dalam air boleh pulak ..Aiksss camner tuuu..Setakat ni alhamdulillah diaorang ok jer kalau mandi manda takde masalah ..


Seronok sangat mandi ..Bila ajak balik selalu ada jer alasan ..Jap lagi la Umi,jap lagi la abah ..Orang lain dah takde dah kat pantai diaorang masih lagi nak mandi manda..Diaorang ni mmg gini la kalau dah jumpa air..Memang susah nak balik ... Agak2 kalau malam pon ada orang mandi kat sini sampai ke malam la diaorang nak mandi ...Apapon diaorang memang happy !!!!


Artikel Menarik yang Lain

21 Sahabat Setia

  1. wah seronoknya mandi manda :) terbaik

    ReplyDelete
  2. bestnya berlari-lari di tepi pantai..

    ReplyDelete
  3. seronoknyee..lame dh tak g pantai..huhu

    ReplyDelete
  4. Budak budak kak. Hihihi. Saya dulu masa kecik kecik selagi tak hitam dan tak kecut kaki tangan.memang takkan naik.ke darat. Bila mak.dah menjerit, barulah naik dengab keadaan separuh terpaksa. Huhu

    ReplyDelete
  5. alahaii seronoknye lah mandi pantaii
    nampak jernih je air tuu

    ReplyDelete
  6. seronoknya mandi manda.. dah lama tak pergi laut ..nak pegi :(

    ReplyDelete
  7. wah2xx..senoroknya mandi manda...:D

    ReplyDelete
  8. tengok gaya nye tu macam bersantai2 depan tv je..ahahha

    ReplyDelete
  9. wilma rumah tepi laut tapi masih takut air..trauma lemas.. btw kita uat segment baru G.A Daisy Shawl..jemput join uolls

    ReplyDelete
  10. seronoknya adik bermain di tepian pantai. Terima kasih dengan mak ayah ya ..bagi adik riadah yang sihat ni....tahnia

    ReplyDelete
  11. seronoknyer anak² tapi bila dah makin memebsar dah tak nak mandi lagi..jadi peemrhati jer kerja diorang ni..hehehehe..

    ReplyDelete
  12. Dah lama tak terjon laot. Padahal laot Port Dickson dekat je dgn rumah. Tapi tulah nak mandi sorang2 tak best pulak. Kalau ramai2 best gak.

    ReplyDelete
  13. huwaaaa seronoknya laut !! nampak jernih je laut tu :( rindu laut... jeles :(

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum dan singgah sini sis...wahh...bestnya dapat mandi2...air laut dia pun nampak jernih....

    ReplyDelete
  15. Seronoknya dorang main kat pantai... Dah lama zumal tak jumpa pantai. Hehe ^_^

    ReplyDelete
  16. Seronoknya... lama dah tak mandi kat pantai.. syok tu.. :) :)

    ReplyDelete
  17. X pela janji budak2 tu happy kan kak

    ReplyDelete
  18. bestla dapat mandi pantai..seronok main air

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.