❤ Sepetang Di Kuala Kemaman ❤

August 23, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Salam Sabtu Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Petang semalam anak2 sibuk nak keluar jalan2 ..Lepas solat asar En Hubby ajak anak2 keluar ..Nak tahu kami ke mana ??? Kami ke Kuala Kemaman .Lama benar tak datang sini .. Dulu2 masa tinggal kat Kemaman selalu la datang sini ambik gambar.Tapi sejak pindah Kuantan ,tak selalu dapat singgah sini.Kalau nak tahu tempat ni cantik sangat pada waktu petang.Time matahari terbenam tuu part paling cantik!!

Arini anak2 SNAP gambar kat sini ..Kat sini memang cantik dan menarik.Sesuai sangat la untuk kaki2 yang suka bergambar .Banyak port menarik untuk diabadikan dalam gambar.Tapi gambar2 yang Lya share kat sini tak banyak sangat port menarik sebab kebanyakan gambar,ada gambar Lya dan jugak En Hubby.Kena tapis la .

Kebanyakan gambar kat jeti ada muka Umi dan jugak abah sebab anak2 takut bila berdiri dan duduk atas jeti .. Jadi Lya terpaksa la teman anak2 bergambar.Tak dapat nak kongsikan gambar2 tersebut ...Lya kongsikan beberapa keping gambar  menarik yang sempat En Hubby rakam kat Kuala Kemaman untuk tatapan sahabat....

Kalau jeti simen cam dalam gambar ni diaorang semua tak takut..
Tapi bila naik kat atas jeti kayu semua kecut perut ...Masing2 tengok
muka Umi juga Abah ...

Kat sini lagi la tak takut..jauh bebenor dari jeti ..|Suka sakan la
diaorang ni bergambar !!!!!

Tunggu bot lalu kat belakang jap ..
Yeyyyy !!! Bot dah lalu ..kita snap gambar ..
Nampak tak bot yang lalu tuuuuuuuu ???

Tu kat belakang Iman tu pukat yang digunakan nelayan utk
tangkap ikan ... 

Insyirah suka bebenor bergambar kat pokok berbulu tuuu ...
Apa ntah nama pokok tuu ...

Di Sebalik pokok berbulu...Sebuah bot nelayan
diikat pada jeti ..

Anak2 takut sangat kat jeti ni...Sekali tengok macam nak
runtuh jer ... Nak naik pon takut !!!

Kayu jeti tu tunggang langgang ..bila pijak jer cam nak gugur jantung..
Sekejap jer kat sini pindah ke jeti lain ...

Seronok betul lepak sambil ambik gambar kat sini ..
Cantik betul tempatnya !!!

Ada bot KARAM la kat situ ...Sikit lagi nak
tenggelam sepenuhnya ...!!!!
Akif cakap KESIAN !!!!!

Artikel Menarik yang Lain

17 sang pencerita

  1. cantik view situ kak
    seronoknye budak2 dpt bergambar
    x pernah lg sampai ke kemaman..teringin nak ke situ

    tag:
    http://umikasum.blogspot.com/2014/08/segmen-biar-saya-tolong-cik-farra.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom datang sini...
      Tq tag ..akk dah join ..

      Delete
  2. bestnya pergi tempat cmni..shida suka kak :)
    xtahu lah bila blh pergi sana..sbb duk jauh suka sgt2 tgk permandangan laut cmtu :)

    ReplyDelete
  3. Cantik tempat ni.. Meme ore Ganu ka?.. haha (sembarangan saya kecek kalate).. Part yang paling best tu "pokok berbulu".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe org ganu jer..duk kuantan...tu la tak tau nama pokok berbulu tu apa...huhuhu

      Delete
  4. senget2 je jetinya.. hsna pon takut..

    ReplyDelete
  5. Pandai akak snap pic.
    Suma cantik.
    Saya x pernah sampai sini.
    Dulu pernah sampai ke kuala Terengganu je.

    ReplyDelete
  6. Cantik.. tenang suasananya. Lama dah saya tak menjejakkan kaki ke Kemaman..

    ReplyDelete
  7. memang menakutkan tengok jeti kayu tu..apepun seronok dapat bersantai kat jeti ni kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.