❤ Kesian Akif ..❤

August 07, 2014

Salam Ukhuwah Fillah...
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...


Hari ni sepatutnyerr Akif ke sekolah macam biasa ..Tapi bangun subuh tadi mata tak boleh nak bukak...Bila Lya check..huhuhuhu dia kena sakit mata laaa ..Tanya Akif ada kawan sakit mata tak kat sekolah..Ada !!!..Adusss patut ler Akif sakit mata dah berjangkit dari kawan2 kat sekolah rupanyer..

 Kesian Akif,dah la arini ada Majlis Hari Raya kat Sekolah..Akif pulak tak dapat pergi.Menangis la dia pagi tadi sebab nak pergi sekolah nak pakai baju raya nak bawak biskut raya ..Huhuhu impian Akif musnah dalam sekelip mata ..


Bila tengok jer baju raya yang dah siap bergosok atas kerusi dan jugak kuih raya wawawawawawawa dia menangis lagi.Kesian betul la ngan anak Umi ni huhuhu.

Tadi Lya call Cikgu Qis nak bgtau Akif tak datang arini...Tak berangkat..Cikgu Qis call balik ..Tanya kenapa Akif tak datang..Cikgu pon nak tgk baju raya Akif.Bila Lya citer..Cikgu Qis cakap ramai pelajar sakit mata datang jugak kat sekolah..Cikgu minta mak ayah ambik bawak balik..Ramai yang dah berjangkit...Alahai mak ayah pon dah tahu anak sakit mata buat per la hantar kat sekolah....Kesian kat budak2 lain..

KESIAN KAT AKIF...TERLEPAS MAJLIS HARI RAYA PERTAMA KAT SEKOLAH..SEBELUM NI TAK PERNAH LAGI RASA BERAYA KAT SEKOLAH...


Artikel Menarik yang Lain

27 sang pencerita

  1. alahai..kesiannya dia...moga cepat sembuh ye akif..

    ReplyDelete
  2. alahai kesian akif.. baru pertama kali nk merasa.. cepat sembuh akif.. :)

    ReplyDelete
  3. alahai,,ciannya adik :( hope cepat sembuh

    ReplyDelete
  4. takpe.. ada masa lagi ye akif... sian dia... pernah jugak rasa sedih sebab tak dapat join xtvt sekolah sebab sakit... dugaan.... ^_^

    ReplyDelete
  5. Kesian Akif... Sekarang musim rasanya. Kat tempat zumal pun ada yang sakit mata...

    ReplyDelete
  6. alahai.. kesiannya dia, sedih pulak baca kisah Lya ni.. nanti cepat sembuh ye sayang..

    ReplyDelete
  7. Kena cepat2 letak ubat titik. Hari tu pun anak jagaan ana kena gak sakit mata. Ana letak je ubat. Dalam 1 hari tu bg tidur je. Sbb ubat sakit mata ni kan buat org ngantuk. Ana bg dia rehat je. Then tgk esok tu dah sipi2 je. Letak lg ubat, barulah sihat. Sakit mata ni mmg cepat berjangkit. Ana klu tgk anak jagaan kene, cepat2 asingkan dia. Supaye tak berjangkit.

    Semoga Akif sihat cepat. :)

    ReplyDelete
  8. alahaii..kesian Akif..get well soon ya

    ReplyDelete
  9. alaaa sedihnya takleh gi beraya kat sekolah.huhu.get well soon :)

    ReplyDelete
  10. Dapat merasai apa yg Akif rasakan... hanya mampu doakan semoga Akif cepat sembuh ya!

    ReplyDelete
  11. kesiannya akif..bahaya sakit mata blh bisa berjangkit

    ReplyDelete
  12. lya menabung sekali utk akak

    ReplyDelete
  13. alahai sian akif.. cepat baik ye

    ReplyDelete
  14. alahaii siannya dia..moga akif cepat sembuh

    ReplyDelete
  15. Kesiannya... Moga cepat sembuh! ^^

    *Blogwalking sini~

    ReplyDelete
  16. alaaa.. ciannye akif...
    get well soon syg..

    :)

    ReplyDelete
  17. sabar ye akif... semoga akif cepat sembuh.

    ReplyDelete
  18. kalau sakit mata kena kurangkan makanan yang gatal-gatal...

    ReplyDelete
  19. Semoga cepat sembuh yer akif...sedih tengok akif...

    ReplyDelete
  20. alahai...kesian akif....moga Akif cpt sembuh ya KakLya...:D

    ReplyDelete
  21. Sekarang musim sakit mata la kak , kat rumah Dayah mcm kisah berlanjutan . Lega sorang , sorang lagi pulak tolong sambung kisah sakit mata . Sekian akif x dapat join kwn2 n cikgu2 beraya .. Hurmmm

    ReplyDelete
  22. Kalau de serbuk celak boleh sapukan keliling mata.. Insha Allah.. Cepat reda..

    ReplyDelete
  23. Alahai kesiannya... semoga Akif cepat sembuh... aamiin..

    ReplyDelete
  24. Anak saya pun conjunctivitis, kak.
    Nasib baik cepat detect n letak cmc eye drops.
    Ni sore throat pula.

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.