❤ Tegurlah Dengan Penuh Hikmah ❤

July 18, 2014

Salam Ukhuwah Fillah..
Selamat Pagi Sahabat...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua...

Sumber Gambar : Mr Google 
Renungan Buat Kita Semua

Nak MENEGUR boleh je takde masalah ..
Tegurlah.. Tapi jangan sampai menjatuhkan maruah orang lain.
Bukan sahaja suami isteri tetapi sesiapa sahaja pasti tidak suka apabila kita ditegur depan orang ramai, 
Ini akan membuka aib orang tu. 

Nak menegur BOLEH ..Tapi jangan sampai ada yang TERASA...
Tegurlah dengan penuh HIKMAH..


Artikel Menarik yang Lain

18 sang pencerita

  1. Btl tu kak nak menegur biarla dgn cara elok2

    ReplyDelete
  2. Betul Lya, nak menegur nie kena ada caranya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan main tegur jer tak kena cara ..Tegurlah dgn cara yang sepatutnya ..

      Delete
    2. Kerana salah cara orang leh sentap. Kawan jadi musuh. Kan ?

      Delete
  3. sangat2 betul tu Kak Lya....Tegur pon dgn cara yang halus kan..:DD salam Jumaat

    ReplyDelete
  4. setuju.. tegur biarlah cara yang berhemah :)

    ReplyDelete
  5. Perkongsian yg baik buat peringatan bersama semua... t kasih... :)

    ReplyDelete
  6. SA setuju dengan perkongsian Lya ini...

    ReplyDelete
  7. Tegurlah dgn adab pasti ada penerimaannya..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah, dikurniakan seorang suami yang menjaga aib seorang isteri...minta2lah kekal, insyaAllah...

    Mayfair bodyline untuk kak lya :)

    ReplyDelete
  9. betul tu.kene tegur dengan cara yang betul supaya tak terguris hati mana mana pihak

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.