❤ Resipi HomeMade Aiskrim ❤

July 14, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ..
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Sumber Gambar : Facebook

RESEPI HOMEMADE AISKRIM

Bahan-Bahan:
1 biji telur
1 tin susu cair
1/4 tin susu pekat 
1 sudu kecil vanila
1 sudu besar ovalette

Bahan Perasa:
1. Coklat emulco
2. Strawberi emulco
3. Rasa vanila

Cara Membuat:
1. Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam mangkuk adunan.
2. Pukul selama 15-20 minit, adunan akan mengembang jadi macam tekstur aiskrim.
3. Asingkan ke dalam beberapa mangkuk dan letakkan perasa.
4. Masukkan semua ke dalam tupperware atau apa-apa bekas.
5. Simpan beku selama at least 1 malam.

Selamat Menjamu Selera ...
Jom Jom Jom ..Pakat2 Buat Aiskrim Sendiri La Pulak ..
Agak2 Kalau Semua Pandai Buat Aiskrim JIMAT Belanja Beli Aiskrim kat Luar 
Kan Kan Kan ?? Heheheehe pandai jer Lya ni kan !!!! 


Artikel Menarik yang Lain

21 sang pencerita

  1. Nampak senang tapi nak datang rajinnya ntah bila..hehe

    ReplyDelete
  2. Ni rasanya kalau buat sendiri belum cukup 24jam...dah buka dah balik eskrim tu...hahah

    Jom terjah entri terkini MINDAKABUR : Bluestacks Menjalankan Aplikasi Android Pada Komputer

    ReplyDelete
  3. Sedapnyaaa!! Tak pernah lagi try buat ais krim dan tak pernah lagi rasa ais krim homemade macam ni... Terliur dah ena...

    ReplyDelete
  4. Lya selalu buat tpi yg sampel je hhee

    ReplyDelete
  5. Yeayy..pasni boleh wat aiskrim goreng sendiri. Sendiri bancuh aiskrim, sendiri masukkan dalam roti dan goreng! Thanks k.Lya. Nak buat nanti. :D

    ReplyDelete
  6. yummy..anis memang suke bab2 aiskrim nie..hikhik

    ReplyDelete
  7. ramai dh wut aiskem sndiri..teringin gak nk mencuba...tp xde kerajinan..ehhe

    ReplyDelete
  8. nak makan je...buat tanak...sedapnya...

    ReplyDelete
  9. bestlah buat aiskrim sendri..

    ReplyDelete
  10. kakak Sally beli yg ada readymade punya..tinggal pukul je...masa g Bandung dulu...sedap gak :P

    ReplyDelete
  11. thn lepas sis buat . thn ni x dpt sbb peti sejuk buat hal ... ujian ramadhan ...

    ReplyDelete
  12. wahhh,,bestnyaaa,,,,nak wat la ni,,tq sis

    ReplyDelete
  13. yummy...memang rasa nak buat tapi masa tu yang takde....huhu

    ReplyDelete
  14. wah best ni boleh sendiri..harus mencuba :)

    ReplyDelete
  15. Mcm senang je.....lepas ni jimat buat kat umah je....

    ReplyDelete
  16. yang mak dan adik buat tu lain sikit..:) asal sedap balun je bhehee..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.