❤ Nafsu Ramadhan ❤

July 03, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ..
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Nafsu Ramadhan



Allah berfirman yang bermaksud, "Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara-saudara syaitan dan syaitan itu adalah sangat ingkar kepada tuhannya" – (Surah Al-Isra, 27)

" Kurangkan Juadah, Banyakkan Sedekah "


Artikel Menarik yang Lain

23 sang pencerita

  1. nie mcm nak buat kenduri he..lya tak ada sampai mcm nie.cukupla ada nasi lauk sayur dan air.jarang nak membeli sbb bazar jauh..menabung cne

    ReplyDelete
  2. masha-ALLAH, banyak sungguh makanannya. manusia, kalau dah nafsu yang beraja di hati.

    ReplyDelete
  3. mak aiii....macam nak buat kenduri nie...beli 2 jenis makanan pun dah cukup rasanya..

    ReplyDelete
  4. Itulah, bulan puasa ni byk pembaziran. Moga kita bukan org yg suka membazir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No no no ...jgn ikut tabiat suka membazir..

      Delete
  5. banyak nyer makanan. mcm x abes je... hehehe...

    ReplyDelete
  6. Salam Lya..
    Nafsu perlu dikawal dengan iman dan akal..

    ReplyDelete
  7. Mcm kenduri sekampung.. miahaa.. selamat bpuasa sis. 😀

    ReplyDelete
  8. makk oii banyaknye.. pecah perot..hihi

    ReplyDelete
  9. lawak2,,, bkn leh mkn pun semua ,,hihi,,,

    ReplyDelete
  10. yang buang lauk sikit2 nih pon dah rasa sayang, inikan plak kalau buang yg lgsung tak disentuh..:(

    ReplyDelete
  11. Contoh org yg ggal dlm puasa

    ReplyDelete
  12. Ini nak buat kenduri namanya..huhu

    ReplyDelete
  13. Amalan membazir itu ialah amalan yang dilakukan syaitan .. oleh itu , perbanyakkanlah amalan sedekah di bulan Ramadhan ..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..