❤ Dua2 Menangis Masa Ambil Darah.. Sedih Umi Tengok ❤

July 05, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ..
Selamat Petang Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Semalam Lya sekeluarga ke Hospital Tengku Ampuan Afzan,Kuantan ..Urusan Medical Check Up penuh untuk Akif & Insyirah .. Kami ke sana jam 8 pagi ..temujanji telah ditetapkan jam 9 - 9:30 pagi ..Lya sampai sana jam 9pagi ..Alhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami ..Terima Kasih Ya Allah..

Masa mula2 jumpa Dr Aini ..Ok jer takder masalah bual2 cakap2 ngan doktor.Senang hati anak2 Umi siap gelak2 lagi .Dalam hati Umi dan bergolak dah ni .Nanti kalau dah time ambil darah camner la yer?? Aduhai tak dapat nak bayangkan lagi...

Berbual panjang bersama Dr Aini ..Setiap cerita tentang pembedahan dan juga prosedur pembedahan diterangakan ..Sesekali Lya tanyakan soalan ..Macam sesi belajar dah rasa ..Tapi TAKPER Lya ok jer lagipon banyak betul ilmu Lya dapat semalam tentang TONSIL dan PEMBEDAHAN ..Alhamdulillah dapat menambah ilmu....Semua tentang pembedahan dan penyakit ni telah diterangkan ..Tarikh untuk pembedahan Akif & Insyirah pada 7/7/2014 hari Isnin jam 7 pagi...

Selepas selesai urusan dan tandatangan semua borang yang diperlukan ..Urusan seterusnya ''AMBIL DARAH''.. Tiba kat pusat pengambilan darah ... Tak payah Dr suruh ..cer tengok .. .. cer tengok Akif sendiri yang menyerah duk atas kerusi tu tanpa di suruh ..Dr pon siap puji lagi tu ''Wah bagusnya abang ..bagusnya ..Duduk diam2 Ok nanti nak ambik darah "'..Akif senyum jer ..

Masa Ni Relaks Jer Dia ..Tak Takut Pon ..
Tapi kan lepas jer Dr cucuk jarum kat tangan dia menggelepar ..Huhuhuhu Dr terpaksa buang balik jarum tu takut patah .. Huhuhu ..menangis meraung ..Tak nak tak nak ..sakit Umi sakit Umi ..Aduss luluh hati Umi ni tgk AKIF DUK MENANGIS ..Umi pon tumpang nangis ..Bukan Umi saja abah yang duk kat luar pon sampai mengalirkan air mata ..Huhuhuhu tacingg tacingg ..

Disebabkan Akif menangis .. Dr cakap rehat dulu ambik darah kakak dulu ...Kakak Insyirah mmg dah menangis tadi sebab tgk Akif menangis ..Meraung jugak dia huhuhuhu,..Lama la jugak nak ambik darah ..Pas siap boleh plak dia tersengeh2.. tak sakit katanya ..Huhuhu ..menangis ebab takut la tu ..Adoiii..Tak sempat ambik gambar Insyirah sebab sibuk duk pegang takut dia meronta2 ...

Menangis Hingga Tertidur ...Sedih Sangat2 Tengok Akif  Masa Ni,...
Lepas dah reda sikit ..Dr minta ambik lagi sekali tapi kali ni raungan Akif makin kuat ..Kena pegang ramai2 la pulak takut Akif meronta2 ... Tapi kali tukar ke tangan kiri pulak ..Huhuhu sedih nyerr tengok dia meraung2 kat atas riba Umi ..Tapi kejap jer masa Akif tgk darah dah keluar kat dalam bekas dia berenti menangis ..Diam kejap ..Terkejut kott !!!

Dah siap lepas hantar sample darah kat LAB ..tunggu Keputusan keluar .. ambil slip keputusan dan bawak Akif keluar sebab Akif tak nak dah duk kat situ .. Jumpa abah kat luar meraung lagi ..Meraung2 bagitahu kenapa abah tak tunggu Akif..Kenapa abah tak marah Dr cucuk Akif,Kenapa abah takder,Kenapa abah tinggal,Kenapa Dr cucuk sakit,Kenapa ..kenapa kenapa ..banyak nyerr KENAPA ??

Abah angkat Akif abah PELUK erat2 .. Sebenarnya bukan abah tak nak tunggu ..Abah pening kalau tengok darah ..Sah kan tengok darah duk kat Hospital bau ubat lama2 pon abah pening,.. Kesian tengok gelagat Akif & abah dia ... Abah pon dah jadi serba salah ngan anak bongsu dia nie ..Tak tahu nak cakap apa ..Abah tumpang nangisss sekali ...Aduss sedihh sedihh ..

Menangis Lagi Lagi Lagi Lagi Dan Lagi
Akif tak nak jumpa Dr lagi ..Dr cucuk Akif dua kali dua kali ..Kakak Insyirah Dr cucuk satu jer ..Akif tak nak dah datang sini.Sambil cakap sambil nangis.Dah sampai kat parking kereta pon masih lagi menangis..
Sedihh sungguh dia .Tapi takpe la itu semua untuk kebaikan dia jugak.Moga2 segalanya berjalan lancar pada 7/7/2014 nanti.. Doakan Akif & Insyirah ya sahabat2 Lya ..


Artikel Menarik yang Lain

25 sang pencerita

  1. Kesiannya... Mmg sayu tgk anak mnangis kesakitann.. Pnh alaminya.. Cukuplah sekali ... Huhu.. X sggup..

    ReplyDelete
  2. alahai...kesian plak tgok akif...hehehehe...akif good boy kan....

    ReplyDelete
  3. alahai siannye die.. menangis sungguh2.. luluh hati ibu kan lya tgk anak nangis mcm tu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul tu MM..luluh hati ini huhuhuhu...

      Delete
  4. Alahai. kecik2 lagi dah kena amik darah. Sedihnya tengok dia menangis gitu. Takpe, kejap je tu.

    Semoga Allah pemudahkan pembedahan anak2 akak nnti :)

    ReplyDelete
  5. Sedihnye la tengok muka Akif. Tapi untuk kebaikan kan. Takpe la tengok dia menangis hari ni. Jangan kite yg menangis kemudian hari.

    ReplyDelete
  6. alahai..kesian akif...moga berjalan lancar ya kak lya..amin

    ReplyDelete
  7. siannya xpa2 nanti ok la tu

    ReplyDelete
  8. memang tak sanggup sis..kathy pun tak kuat juga klu jadi mcm tu..

    ReplyDelete
  9. sedihnya tengok,huhuhu,,,smoga cepat sihat adik2 ku,,,

    ReplyDelete
  10. alahai akiff sedihnya kak husna tengok..:(
    kena cucuk kan siapa yg tak sakit, husna pon fobia dgn jarum nih..

    ReplyDelete
  11. Kesian tengok Akif... Insha Allah semua lebih baik lepas ni yer...

    ReplyDelete
  12. sakit sangat tu sampai meraung akif..sian dia..takpe,akif kuat

    ReplyDelete
  13. salam kak lya. sian tengok dia nangis huhu
    Memang anak ni perlukan sokongan abah kalau time-time macam ni.
    alhamdulillah arz diberi kelebihan tak takut tengok darah
    Anak arz yang baru setahun pon jadi tak takut kena cucuk.
    alhamdulillah

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..