❤ Bila Ustaz Cilik Berbicara ... RUGI !!!! ❤

July 02, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Banyak-banyak kan lah membaca Al quran.
Bukan di masa bulan puasa sahaja malah baca lah Al Quran dalam bulan-bulan yang lain juga...
Rugiiiii Kalau tak bacaAl Quran ..


Jika kita mencari keseronokan didunia tapi diakhirat kita lupa,
sangat lah rugi..... Renung2 kan 


Artikel Menarik yang Lain

14 Sahabat Setia

  1. Masalah masyarakat kita, masih ramai lagi takde kesedaran alquran. Kalaulah dihidupkan mayat yang mati, dan mereka berkata "ruginye orang yg tak baca quran." Mungkin kita semua, masih dgn quran skrg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ana ..Sebab tu la kita ni kena ambil berat akan hal ini ...Buat pendekatan baru buat pembaharuan agar kita sama2 CELIK AL QURAN ..Kalau dulu tak mengaji Quran raton naik kt belakang tp sekarang Tok Guru mengaji TAKUT dah nak merotan murid ..

      Delete
  2. insyallah kak lya cuba amalkan

    ReplyDelete
  3. kata ustaz dalam radio semalam waktu berbuka, kalau tak bleh bnyak, sehari semuka pon takpaa.. dan kalau tak pndai mngaji sehari satu ayat, mahupun satu huruf pon takpaa.. asalkan kita ada niat nak membaca..:)

    ReplyDelete
  4. Baca dan hayatilah al-Quran...

    ReplyDelete
  5. Bulan puasa ni pahala lagi berlipat kali ganda..
    Kalau x sempt baca surah panjang, sya baca Surah Al-Ikhlas 3x sebab bersamaan Keseluruhan Al-Quran..

    ReplyDelete
  6. tak dapat tengok lak video tu..apepun amalkan membaca Al quran setiap hari..InshaAllah

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.