❤ Alhamdulillah ..Pembedahan Akif & Insyirah Berjalan Lancar ❤

July 08, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ..
Selamat Petang Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Alhamdulillah..Masih lagi berpijak di Bumi Allah yang Maha Agung ini..Terima Kasih Ya Allah masih lagi memberi ruang juga peluang untuk hambaMU ini menikmati keindahan Bumi Malaysia ini ..Tq Allah !!

Alhamdulillah syukur syukur syukur ..Terima Kasih Ya Allah....Berkat doa keluarga dan sahabat handai , pembedahan pembuangan TONSIL Akif & Insyirah telah selamat dilakukan semalam ..Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah Allah permudahkan segalanya ..

Sebelum Pembedahan ..
Persiapan Akhir Sebelum Pembedahan ..
Tag Nama Akif & Insyirah ..
Pembedahan Akif pada jam 8.15pagi ..Siap sepenuhnya pada jam 9.00pagi ..Untuk pembedahan Insyirah pula dilakukan pada jam 9:20pagi dan siap sepenuhnya pada jam 10.30pagi.. Alhamdulillah tiada sebarang masalah semuanya berjalan mengikut perancangan...

Sebelum masuk ke Dewan Bedah, Akif buat SATU PERMINTAAN kat Umi ..Umi boleh tak nanti kat dewan bedah Umi jangan tinggalkan Akif ya ..Umi tunggu Akif kat dalam ya ..Lya angguk jer Lya tak cakap pon sebab kat dalam mana boleh masuk hanya pesakit jer..Akif beria2 nak Lya temankan ..Akif tanya lagi kenapa Umi tak cakap kenapa angguk jer ..Aduhai anak yang seorang ni cam tahu2 jer kan ??? Lya angguk dan Lya senyap pon dia boleh tahu ...

Masuk kat dewan bedah Lya boleh masuk sekejap masa tunggu nak bagi ubat bius.. Lya boleh tunggu kejap tapi bila Akif dah di bius Lya kena keluar ..Perasaan masa tu sedihh sangat,sebab masa sebelum kena bius pon dia mintak Lya jangan tingglkan dia ..''Jangan tinggalkan Akif ya Umi ''..Lepas Dr minta keluar tu ..aduss tetiba jer air mata ni mengalir tak henti2 ..Tak dapat bayangkan masa tu ..Antara JANJI KAT AKIF  dan PERATURAN HOSPITAL.Huhuhu takleh ke Umi nak duduk kat situ jugak ??? Umi lak yang TERLEBIHH !!! ..

Selesai Pembedahan !!!

Lepas keluar dari bilik bedah Akif dan juga Insyirah di bawa ke blik pemantauan selama 1 jam sebelum dialihkan ke Wad Harian .Alhamdulillah jantung,paru2,buah pinggang semua NORMAL .Boleh balik kat Wad..Masa dah masuk kat wad Akif & Insyirah menangis jugak la sebab sakit.Nak menelan pon susah.Tapi lama2 Ok la.Dapat minum air dapat makan aiskrim vanilla ..sejukkan tekak.Ok sikit .. Alhamdulillah syukur sangat2 semuanya dah pulih seperti sediakala ..Lepas ni takder la selalu demam berpanjangan ... InsyaAllah ..
Penat Sangattt !! Lama Betul Akif Tidur ...


Semoga anak
2 Umi pulih cepat ya .... Umi doakan anak2 Umi cepat sembuh ...

Artikel Menarik yang Lain

35 sang pencerita

  1. alhamdulilah...semoga semuanya berjalan dgn lancar..
    semoga akif and insyirah cepat baik yer..amin44x

    ReplyDelete
  2. syukur dah selamat. :)
    lepasni akak kena spare banyak eskrem.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ayu...btol tu skarang ni mkn aiskrim jer ..

      Delete
  3. Alhamdulilah kak semuanya selamat lega rasanya kan

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, get well soon akif dan insyirah...aunty doakan...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah lya.. semoga akif n insyirah cepat baik ye.. tak lama lagi nak raye ni.. hehe

    ReplyDelete
  6. kesian kakak dengan akif.. semoga cepat sembuh ye.. :)

    ReplyDelete
  7. Semoga ank2 akk cepat sembuh ..tersentuh hati membacanya (sy ni hati lembut cpt nau sediy) ..
    aKIF & iNSYIRAH , cepat sembuh ea ! :) . Moge Allah melindungi kalian dgn sebaik mungkin . In shaa Allah .. Doa umi sentiasa mengiringi ank2nya :')

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah... mereka dah selamat menjalani pembedahan. Didoakan semoga Akif dan Insyirah cepat pulih.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..segalanye dipermudahkan. Mujur takde pape. :) bile boleh keluar wadnye k.Lya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Ana..dah ada kt umah ni..tq ya

      Delete
  10. maaf lama x jengah sini.. sibuk sikit..
    x tau cerita, anak sakit ke Lya?
    harap2 semuanya baik2 ye..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah ye Lya semua berjalan lancar... Moga dorang sihat wal afiat sepenuhnya. Amin...

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum lya...cian nyer semoga akif n syirah cepat2 sembuh yer...:

    ReplyDelete
  13. Salam kak Lya..Alhamdulillah semuanya selamat...

    #gusarkan hati seorang ibu..Allah permudahkan..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ikhwan...Alhamdulillah syukur..tq Ikhwan

      Delete
  14. Syukur alhamdulillah semua berjalan dgn lancar...

    ReplyDelete
  15. Semoga Akif & Insyirah cepat sembuh seperti sediakala .. tak lama lagi dah nak raya ..

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah semuanya okay..semoga akif dan Insyirah cepat sembuh..aminn

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah.. Moga cepat smbuh..

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah :) semoga cepat aktif

    ReplyDelete
  19. syukur.. ksian akif dan kakak insyirah..ambek masa jgak nak sembuh.. sabar ye..

    ReplyDelete
  20. Alhamdullillah.. Semoga cpt sembuh yer Akif & Insyirah..

    ReplyDelete
  21. semoga akif dan insyirah baik-baik aje

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.