❤ Surat Cinta Di Musim Cuti Sekolah ..❤

June 01, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Tengok tajuk tu tengok betul2 .. Sahabat pernah dapat tak SURAT CINTA DI MUSIM CUTI
SEKOLAH ????.... Surat cinta ni lain sikit macam2 bentuk macam2 saiz macam2 warna macam2 rupa dan bermacam2 lagi la ... Hehehe .. Ala takkan la tak pernah dapat kan kan kan ??? Surat cinta yang di maksudkan ni lah dia .. Pejam mata pejam mata ..Ok boleh bukak mata ...

Taraa............... 


Ni la dia surat cinta musim cuti sekolah .... Ni la dia sebahagian surat cinta aka KAD JEMPUTAN KAHWIN yang Lya dapat sempena CUTI SEKOLAH .Ada lagi sebenarnya tapi yang tu semua Lya dah pergi jadi kad2 semua tak tahu dah mana pergi ..mugkin dalam kereta atau anak2 dah ambil simpan ..Biasa bawak masuk dalam kereta sebab nak tengok PELAN LOKASI RUMAH PENGANTIN ..Al maklum lerr bukan semua rumah kita pernah pergi ... Sebahagian lagi kad jemputan ada kat rumah mak ayah Lya di kampung .. 

Bila time cuti sekolah ramai betul yang mengambil kesempatan sempena cuti untuk mengadakan majlis perkahwinan ..Kalau sebelah pantai timur terutama sebelah TERENGGANU biasanya majlis pada hari JUMAAT dan SABTU paling banyak laaa.. Pernah jugak Lya dapat 5 jemputan dalam satu hari ..
Huhuhuhu jenuh la nak pergi semua ..Kebanyakan Lya kirim jer kat orang tertentu dan Lya akan pergi yang paling rapat dahulu ..Cth sepupu atau jiran terdekat ..Kalau nak pergi semua rumah mmg tak terkejor rasernyerr ..Bukan dekat2 ..yang ni sana yang tu situ yang nun sinun... Bayangkanlah kalau semua kita nak pergi huhuhuhuhuu ...........mau tercabut kepala lutut hehehee...

Tapi untuk tahun ni Alhamdulillah kebanyakan kad yang ada kat rumah Lya ni Lya dah pergi ..Untuk minggu ni dah habissss ......Minggu depan pula START pergi kenduri  ... Alhamdulillah dapat juga berkunjung ke rumah orang kawin ..Terima Kasih sudi menjemput Lya & keluarga ...

Tapi kan satu jer tak berapa nak BEST sekarang ni kan kan kan !!!..kalau pergi umah orang kawin kan dah takder dah bagi telur ..huhuhuhu ..Sekarang bagi gula2 makanan ringan dan cenderamata jer ..Takder dah bagi telur rebus cam dulu2 .. Mungkinkah kerana harga telur eskarang MAHAL sangat kot jadi dah takder dah majlis kawin bagi telur ...

Ingat masa kecik2 dulu kalau mak ayah attend majlis kawin mesti balik bawak telur ..Pastu kami ramai2 rebut ..BESTNYERRR ..Lagipon telur kat majilis org kawin ni bila makan rasa dia lain sikit tau tak sama cam biasa ..Hahahaha ya ke tak,tak tau lerr atau Lya sorg jer raser camtu hehehe ..

Outttttttttttt Doloooooo !!!!!!!!!!!

Artikel Menarik yang Lain

16 sang pencerita

  1. wah....banyaknya kad jemputan..hehehehe.biasa kalau musim cuti kan sis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Sis Kathy..kalu musim cuti sekolah mmg banyak lerr jemputan kenduri ..

      Delete
  2. Cuti skolah ni byk sgt jemputan kawin. Lau ana pegi mane yg sempat je. Family pun pakat buat even gak, jd utamakan fmily dulu. Huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ana ..kita tak mampu nak pergi semua sekali ..lain la kalau dekat boleh la jumpa mata org kata ..walaupon tak makan ..

      Delete
  3. Musim cuti sekolah...musim orang bina masjid. Hujung minggu jer...makan nasi minyak le kite. Tapi kalau dah 2~3 rumah...tak lalu juge nak makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ..dalam sehari kena 5 buah rumah tak ker haru jadinyerr huhuhu

      Delete
  4. banyaknya kad jemputan. jeles tengok hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu sikit jer ni ...yang lain2 hilang ntah kemana dahh ..

      Delete
  5. banyaknya,,,,syok makan ns minyak skrg...

    ReplyDelete
  6. ada satu hari tuh smpai 3 ke 4 jemputan..
    tak sampai hati kalau tak terima..

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..