❤ Seronoknya Masak Masak ❤

June 17, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Petang Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Seronoknya masak2 .Semalam Insyirah tolong Umi masak2 ..Seronok jugak masak2 ni Umi ..Kakak suka kakak suka ..Lain kali boleh masak lagi la Umi .. Itu kata Insyirah semalam ..Alahai bila anak perempuan Lya masuk dapur ..Camni lerr jadinya ..


Selama ni bukan Insyirah tak nak tolong Lya masak tapi Lya yang tak benarkan sebab takut apa2 jadi kat dia ..Tapi semalam Lya ajar dia masak sikit2 ..Nampaknya dia tak kekok kat dapur ..Tapi Lya kena pantau jugak takut terpercik minyak ke, tetiba sudip terjatuh ker .. Kita tak tahu apa yang bakal terjadi jadi beringat sebelum kena ..Lya selalu pesan kat dia ..Hati2 Hati2 jangan sampai terpercik minyak ,jangan biar sudip jatuh ..Alhamdulillah Insyirah mudah dibentuk semua nasihat Umi dia ikut .. 


Insyirah cakap '' Seronoknyerr masak2 kat umah.. kan Umi ?? '' Seronok la bila dah pandai sikit2 ..Nanti kalau dah bersedia sepenuhnya Umi ajar satu persatu.Semoga lepas ni dia akan lebih memahami tugas Umi dia ni.Mana tahu kot2 Umi sakit nanti boleh la Insyirah tolong masak2 untuk abah & adik2 ..


Seronoknyerrr Masak2 !!!!! Insyirah masak Gulai Ketam tau ..Sedapppp ..Gulai ketam dalam kuali sebab dalam periuk susah sikit nak bagi dia kacau ...Periuk selalu bergerak2 ..Dalam kuali senang sikit dia nak kacau ...

Dah siap masak ketam Umi bagi dia goreng ikan pulak.Excited sangat dia bila dapat masak2 ngan Umi.
Ok nanti kita masak2 lagi tau ... Seronok kan kan kan !!!!


Artikel Menarik yang Lain

24 sang pencerita

  1. Wahh pandainye anak dare lya masak..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ..kena ajar sikit2 ni MM ..

      Delete
  2. anak pompuan mmg suka kalau kita ajak depa masak sekali kat dapur..salam kenal ya:)

    ReplyDelete
  3. untung Lya ada nk pompuan nie lah pelapis nye..:)

    ReplyDelete
  4. sedapnyaa mai uncle rasa skit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mmgsedapp lerr Uncle ..nak rasa meh datang umah ..hehehe

      Delete
  5. Wah, anak dara Lya dah pandai memasak yer :))

    ReplyDelete
  6. anak dara kena belajr sikit2 kan kak lya.. kalau tak reti banyak, reti sikit pon jadi la.. pandai kakak masak ketam..huhu..sedapnyee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aniss ,..kena ajar sikit2 kalau tak nnt dia tak tahu langsung susah jugak..

      Delete
  7. Tu petanda anak dara kak Lya da besar. Yeayy..pandai dah dia tu. Pasni ade geng la kak Lya nak masak. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Ana ..senang sikit pasni kalau2 Kak Lya tak berapa sihat Kakak dah blh tolomg kat dapur ..

      Delete
  8. wah..wah.. wah..kakak insyirah..dah boleh harap dah...aunty tgh nak ajar Dania tu masak..setakat ni dia dah tunjuk minat la...tp x berni nak suruh dia masak kat dapur...takut terpercik minyak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena ajar sikit2 SA ..nnt dia akan cepat belajar hehehe ..

      Delete
  9. saya bab makan ketam failed. haha tapi betul kecik-kecik perlu diberi didikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe anak2 akak tak pernah fail bab2 makan ketam ..Diaorg mmg gemar makan ketam hahaha..

      Delete
  10. Masak lemak ketam...soo nyummy

    ReplyDelete
  11. Wah, lepas nie kak Lya dah ada pembantu memasak di dapur! :D Sedapnya gulai ketam! Ketam memang kegemaran Arol. Kecur air liur tengok sebab dah lama tak makan ketam. :D

    ReplyDelete
  12. bestnya adikkk,,,,kalu akak tyy tau makan je,,hahahhaha (smpai skrg makan isi ketam yg mak bukak kan)

    ReplyDelete
  13. Excited Insyirah belajar masak dengan ummi ye..nanti dah besar senang ummi takyah masak dah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..