❤ Ramadhan Kali Ini Biarlah Penuh MAKNA !! ❤

June 25, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ..


Ramadhan Kali Ini Biarlah Penuh MAKNA !!

Lya mengharapkan Ramadhan yang bakal hadir tak beberapa hari lagi .. biarlah penuh BERMAKNA untuk kami sekeluarga.Biasanya bila tiba bulan RAMADHAN kami sekeluarga pasti bergembira...Bergembira kerana sekali lagi kami sekeluarga dapat sama2 menjalani ibadah puasa,bertarawih dan juga bersahur.

Tambahan pula anak2 semakin membesar dan sudah bersedia menunaikan rukun islam ke~3 ini .Anak2 Lya telah dilatih berpuasa seawal usia 4 tahun ..Baik Insyirah ,Iman juga Si kecil Akif telah mula berpuasa di awal usia mereka 4 Tahun lagi ..Alhamdulillah anak2 dapat menjalani ibadah puasa dengan SEMPURNA ..Anak bongsu Lya,Akif pastinya lebih TERUJA untuk menyambut Ramadhan pada kali ini ..Inilah Ramadhan PERTAMA Akif dalam waktu persekolahan.Tahun 2013 Akif dapat berpuasa penuh dan tiada waktu persekolahan kerana pada masa itu Akif belum lagi menjejakkan kaki ke sekolah, tapi tahun ini agak berlainan untuk Si Kecil Lya ni kerana akan menjalani waktu persekolahan di bulan Ramadhan.

Saat2 yang pasti ditunggu anak2 adalah saat tibanya waktu berbuka .. Pelbagai lauk pauk dan kuih muih Lya sediakan mengikut kegemaran mereka sebagai tanda ''UMI CUKUP BERBANGGA DENGAN ANAK2 UMI KERANA BERJAYA MENGHARUNGI UJIAN PUASA UNTUK HARI INI''..Anak2 pastinya suka bila tiba saat menjamah hidangan berbuka puasa air tangan Umi .. Biasanya Lya akan sediakan lauk pauk untuk berbuka mengikut selera suami dan anak2 .. Sangat2 TERUJA melihat mereka semua makan penuh selera apabila azan maghrib berkemundang ...TERUJA untuk mengetahui komen anak2 dan juga suami tentang rasa juga tentang kesedapan masakan yang Lya sediakan .. Alhamdulillah apabila anak2 suka Umi pastinya GEMBIRA ..Satu semangat untuk Umi terus masak memasak sepanjang 30 hari Ramadhan ..Syukur padaMu Ya Allah ..

Yang paling Lya juga suami ternanti2 tiap kali datangnya Ramadhan ..Kami dapat sama2 menunaikan Solat Tarawih di masjid berdekatan kawasan perumahan kami ..Anak2  juga cukup TERUJA ..Semoga sambutan Ramadhan kali ini menjanjikan 1001 makna buat Kami Sekeluarga. Tak sabar rasanya memasang pelita di sekeliling pagar rumah sebagai tanda meraikan datangnya BULAN RAMADHAN ..

Salam Ramadhan dan Selamat Berpuasa
Salam Ramadhan dari Lya sekeluarga khas untuk semua rakan blogger dan seluruh sahabat yang beragama islam.,Tiada apa yang lebih baik selain amal ibadah yang diberkati Allah. Semoga ibadah puasa Ramadhan 2014 ini menjanjikan seribu satu kemanisan buat sahabat semua ...InsyaAllah..Semoga kita dapat bersama lagi menyambut Ramadhan yang mulia ini...

Marhaban Ya Ramadhan 1435 Hijrah bersamaan 29 June 2014 Masihi.Selamat menunaikan Ibadah Puasa. Semoga mendapat keberkatan di bulan yang penuh kemuliaan ini.Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan 1435 Hijrah...

Bloglist Sahabat Blogger Ramadhan 2014 anjuran Blogger Terkenal Hasrul Hassan ..
KLIK SINI untuk JOIN !!!


Artikel Menarik yang Lain

14 sang pencerita

  1. semoga ini ramdhan yg terindah ^_^

    ReplyDelete
  2. Selamat ramadhan yg bakal tiba kak lya...sy tahun syukur alhamdulillah dpt sambut bulan ramadhan bersama keluarga...sblm ni belajar di rantauan...jarang balik berbuka dgn famili...skrg dah tak lg...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dpt bersama keluarga sambut ramadhan..salam ramadhan yg bakal tba utk jia juga..

      Delete
  3. perasaan teruja itu juga ada pd kami sekeluarga....tak sabarnya. Tiga bertelekung satu berkopiah... manfaatkan bulan mulia bersama.

    ReplyDelete
  4. Bestnye puase satu family.. Hmm.. Rindu pulak zaman kecik2. Dulu ana pun 4tahun da belajar bpuase penuh. Huhu

    ReplyDelete
  5. Semoga kehadiran Ramadhan kali ini memberikan kebahagiaan yang berpanjangan buat diri ini....amin...

    ReplyDelete
  6. Moga ramadhan kali ini lebih dari sebelumnya...

    ReplyDelete
  7. semoga ramadhan kali ini lebih bermakna :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.