❤ Keputusan Yang Kita Ambil...Langkah Yang Kita Mula Biarlah Kerana Allah ❤

June 27, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Salam Jumaat Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...


Bila kita buat jahat, orang benci..
Bila kita buat baik, orang meluat..
Bila kita ikut suruhan agama.. ada orang kata kita belagak alim..
Bila kita langgar suruhan agama.. ada orang kata "Astaghfirullah.. apa laaa nak jadi.. nak kiamat dah kot?..."..
Bila kita ikut peraturan.. ada orang kata kita skema.. ...
Bila kita langgar peraturan.. ada orang kata kita ni macam takde masa depan..
Bila kita tegur dengan baik.. ada orang kata kita ni bajet bagus..
Bila kita tegur dengan kasar.. ada orang kata kita ni kurang ajar..
Bila kita pakai sopan-sopan.. ada orang kata kita ni 'kampongg gilerr'..
Bila kita pakai 'dedah sana-sini'.. ada orang kata kita ni takde harga diri sebab tayang free..
Bila kita bagi nasihat.. ada orang kata "jangan sibuk jaga tepi kain orang, boleh?!..."..
Bila kita sindir-menyindir.. ada orang kata "tak reti bagi nasihat elok2 ?.."..
Bila kita tolong buat kerja.. ada orang kata "yang sibuk sangat nak tolong buat keja orang lain ni watpe!?".. Bila kita tak tolong apa-apa.. ada orang kata "apasal pemalas sangat ni? tolong pun susah ke?"..

Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita.
Apa yang kita buat semua salah.. semuanya tak betul di mata mereka..
Kalau buat salah sudah tentunya salah.. tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata..

Ingat pesanan ini :- Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula..
Perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan Allah SWT terhadap kita.. 
Bukan pandangan manusia....


Artikel Menarik yang Lain

15 sang pencerita

  1. Kadang2 orang langsung x faham apa yg kita cuba sampaikan kan? Org pun susah nak fhm niat sebenar kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SA ..kita ni kadangkala nak sampaikan sesuatu yang baik pon org buat2 tak faham jugak huhuhu.....

      Delete
  2. Betul kak apa yang akk katakan tu...ini semua realtit kehidupan ...susahnya nk mnjg hati org begitu juga hati sendiri ..sebaik2nya letakkan Allah sebaik2 sandaran dgn itu hati sentiasa lebih tng walau apa jua kita lakukan .. in shaa Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Alynn sudi baca sudi singgah ..

      Delete
  3. betul tu..mungkin sbb xde sesiapa pun yg mampu baca hati org tapi sentiasa nak org boleh baca hatinya..

    ReplyDelete
  4. Syaitan takkan pernah berhenti daripada mengganggu & menghasut pemikiran anak-2 adam . Ths is d reality . Whatever we do , orang akan pandang negative . Hurmmmm :)

    ReplyDelete
  5. Nik setuju dengan kak lya . Kadang - kadang bila terlalu jaga hati orang , kita lupa hati kita sendiri . Lebih baik mencari redha Allah daripada redha manusia . Kalau segala yang kita lakukan kerana Allah , insyaAllah Allah permudahkan segalanya

    ReplyDelete
  6. betul tu
    org lain x tahu apa tujuan kita buat sesuatu
    moga apa yg kita lakukan diredhai oleh Allah

    ReplyDelete
  7. betul3,kadang2 apa yang kita buat semua tak kena..buat baik salah buat jahat lagi la salah..
    tapi kalau orang duk mengata bila buat baik tu..sebab dengki la tu..
    salam jumaat ^_^

    ReplyDelete
  8. jaga / sayang diri sendiri dahulu agar tak meyusahkan org lain ... hati manusia kita tak boleh baca .

    ReplyDelete
  9. Ikut dan fikir apa yg Allah kata bukan manusia kata...

    ReplyDelete
  10. Yg penting jgn hidup dengan kata2 org. Tu je

    ReplyDelete
  11. susah nak wat org len faham kite,,,,,, :( baik kite wat yang diredhai ALLAH :)

    ReplyDelete
  12. kadang² tak fikir hati sendiri pun..hati orang je yang perlu dijaga..ermmm

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..