❤ Jangan Sibuk Komen Kalau Tak Tahu Hujung Pangkal ❤

June 02, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Setuju dengan kata2 Dr Asri ..Kita ni kadangkala bila baca satu2 post kat FB ke kat mana2 ke ..Bacaan belum lagi habis tapi sibuk tangan duk komen itu ini ..Jadi sebelum nak bagi komen sila baca dulu posting tersebut hingga TAMAT ..Baru ler komen ... Kalau kita tak tahu isi dan butir bicara atau dengan KATA LAIN malas nak membaca jangan sibuk2 duk bagi komen ..Lya sendiri pon kalau nak komen sesuatu kat Fb,Lya akan baca sampai habis post tersebut ..Kalau tak habis camner kita nak komen kan?? 

Tapi bila Dr Asri keluarkan kenyataan gini ramai pulak yang naik angin ..Adusss macam2 hal la orang zaman sekarang ..Tu laa bila ramai sangat yang BERLAGAK PANDAI padahal tak pandai pon ... Tak kira la komen tentang apa sekalipon tapi biarlah kena pada tempat dan kena budi bicaranya ..Jangan KOMEN kalau tak tahu hujung pangkal cerita ...Pelik betul la manusia zaman sekarang nie .. 



SUMBER PRINT SCREEN  :- FB Dr MAZA


Artikel Menarik yang Lain

22 Sahabat Setia

  1. huhu..selalu perati org cmnie.. bace tajuk je pun.. komen dye macam tau je isi ape cite tu..huhu..macam2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan Aniss ...Kita ni kalau setakat baca tajuk jer mmg tak kemana la jawapnyerr ..Bila tgk tajuk kontroversi sikit mula la nak komen tapi tak tahu apa benda yang dia komen ..pelik pelik..

      Delete
  2. miza baru trnampak semalam,ada orang post satu artikel ni..
    tapi dorang yang komen tu memang nampak sagt tak baca..
    hahaaa!lawak plak...ntah pape.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila badut berkata2 siapa kita untuk tak ketawa..tak gitu Mirzza huhuhu sabor jer la ..

      Delete
  3. Ianya biasa terlihat. Terutama jika post tersebut amat panjang...tanpa membaca sampai habis terus jer komen...maka berlakulah salah faham. Bahaya tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sesuatu yg bahaya ..Kalau malas nak baca panjang2 tak yah la sibuk duk komen ..

      Delete
  4. Salam...terima kasih, peringatan yang baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam FM..memang bahaya ..tak tahu apa citer tetiba jer komen..

      Delete
  5. Betul tu Lya, kekadang ada yang terlalu seronok nak komen sedangkan dia hanya baca kat tajuk aje pun... Pastu komen pulak menyakitkan hati jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zumal ..huhuhuhu nak komen sangat tapi isi kandungan tak tahu pon apa benda ..

      Delete
  6. setuju. Mungkin orang tu maksudkan lain. kita komen lain. Lepas tu jadi kutuk mengutuk, fitnah memfitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Arz ...nak komen tu kena la baca sampai habis apa yg nak disampaikan oleh tuan punya status ..

      Delete
  7. betul2,,,bace biar abes,,faham dulu br komen kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp..bca dulu sampai abiss br la komen..

      Delete
  8. begitu juga dengan blog.. husna lebih suka baca dulu bagi habis, taw jalan cerita baru boleh komen kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ...kalau baca setakat tajuk jer tp sbok nk komen tak tahu hujung pgkal..lain org ckp lain dikomen..

      Delete
  9. Kalau kt fb tu, biase sgt. Lain kite post, lain yg di komen. Tu lar yg di namekan perosak komen. Miahahaha..mohon block org2 centu. XD

    ReplyDelete
  10. Sama gak kt blog... Jgn baca tajuk je... Tpu baca isinya sebelum komen...
    #selfreminder

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Maria ..baca la semua sekali sebelum nak komen ..kan tersalah komen buruk padahnyerr ......

      Delete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.