❤ Jalan2 Ke Kota Bharu,Kelantan ❤

June 09, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Alhamdulillah ..entri tertunda perjalanan ke KOTA BHARU ..Dapat jugak Lya siapkan .. Sebenarnya nak buat entri lepas sehari sehari tak jadik2 jugak .. Nak edit gambar lagi nak menulis lagi bercampur gaul ngan penat lagi ..Arini alhamdulillah dapat jugak melapangkan diri untuk siapkan entri ni ... Yey BERJAYA !!

Ok seperti mana Lya dah bgtau sebelum ni Lya pergi tak lama dua hari jer ..Masa yang ada betul2 semput .. Tapi yang pasti kalau Lya & keluarga ke Kota Bharu kami mmg WAJIB pergi ke PENGKALAN KUBOR ..Sebab kat sana kami akan melawat tok ayah dan jugak sedara mara .. mak sedara & jugak mak sepupu serta sepupu sepapan kat sana ... 

Haa ..bila cakap PENGKALAN KUBOR ni ..pasti terbayang satu tempat membeli belah kat PENGKALAN KUBOR tu kan ..Ha aa Lya pon sempat jugak menyinggah ke sana ..Lagipon jarak nak g sana dekat sangat jer dari rumah mak sedara Lya .. Jalan kaki pon sampai ..tempat tu di kenali sbg KOMPLEKS BEBAS CUKAI PENGKALAN KUBOR 

Heheheehe ok kalau g sana inilah dia BARANG WAJIB yang Lya selalu beli ..MESTI BELI kalau pergi sana ... Ni haaa ...Taraaaaaaaaa.. TOTO JENAMA NARITA .... kalu tak beli untuk sendiri mesti beli untuk adik beradik ker mak ayah ke ..atau kiriman orang ..Tapi ni Lya beli untuk rumah Lya ..Beli banyak2 takper untuk STOK BILA TETAMU DATANG UMAH ...


Kenapa NARITA ??? Ok kenapa NARITA jadi pilihan ..Sebenarnya ada lagi jenama lain tapi NARITA punya jenama...  kain dia kain kapas jadi kalau kita nak guna takder la panas ..Yang lain2 kebanyakan bukan kain kapas ..Kalau dah bukan kain kapas tau2 jer la kan >>PANAS ... Kat sini Lya takder beli belah sangat sebab kebanyakan barang lain dah ada kat umah jadi tak nak ler membazir beli barang yang tak diperlukan.

Sebelah petang Lya sekeluarga terjah ke KB BURGER BAKAR .. Kami ke sini kerana Iman & Akif ada satu permintaan ...Nak makan BURGER BAKAR KB ...Sebenarnya Lya & En Hubby pernah makan BURGER BAKAR kat KB masa datang Kelantan tahun lepas ..Dan Lya ada ceritakan pada anak2 ..Jadi kali ni bila datang sini Iman & Akif nak jugak rasa KB BURGER BAKAR yang sedapppp tuu ....


Sebelum BURGER BAKAR siap Lya order tiga nasi air dan satu mangkuk meehoon sup ..Kat sini mmg TERBAIK & SEDAPP ..Tak sah kalau datang KELANTAN tak makan Nasi Air...Dalam duk mengadap meehoon sup dan nasi air  BURGER BAKAR dah pon siap ..Memang TERBAIK ..Sedap dan menyelerakan ..Lya order 4 biji ..Satu beef tanpa cheese .. 2 beef double cheese & 1 double beef happiness double cheese ..Harga untuk 4 biji BURGER BAKAR yang Lya order RM38 .. Burger Bakar kat sini memang sedap dan berjuicy .. Sapa2 yang nak makan BURGER BAKAR best boleh la singgah kat KB Burger Bakar ... Ok untuk sahabat yang nak raser kesedapan dan keenakan burger bakar ni boleh jer terjah ..Ni alamatnyerr ... Sebelah Bangunan KWSP Kota Bharu, Hadapan Pizza Hut .


Sebelah malam Lya sekeluarga ke KB MALL ... KOTA BHARU MALL terletak ditengah2 Bandar Kota Bharu ..Kat sini pon tak berbelanja jugak saja jln2 cuci mata jer..Tapi dalam duk jalan2 tu Kakak Insyirah berkenan kat sepasang kasut JENAMA VERNS ..Nampak cantik dan comel jer ..Jadi Lya belikan sepasang untuk dia .. Suka sangattt senyuum sampai TELINGA ... Untuk Akif  & Iman ..diaorang tak nak beli apa2 jadi Lya takder belikan apa2 untuk diaorang ..Selamat duit abah ..hehehehehehehe ..


Dah PENAT jejalan ..kami sambung perjalanan balik ke rumah mak mertua Lya kat Terenggaanu ... Pukul 10:30 malam selamat sampai ..Alhamdulillah penat penat penat tapi berbaloi dapat bawak anak2 jalan2 ..

Lya tak tahu dahhh nak tulis apa benda lagi sebab ada yang ingat2 lupa hahahaha ...Apa yang PENTING ..Ini cerita saya ..Saya tulis saya suka ... 

Tq Sudi Baca !!!!!!

Artikel Menarik yang Lain

27 sang pencerita

  1. Bestnya... Bila la sy nk smpai ke sana ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom la pergi ...insyaallah satu ari nnt sampai la tu

      Delete
  2. miza pun teringin nak rasa burger tu tapi tak dapat2 lagi..hehee
    seronknya bawak anak2 g jalan2..mestu puas ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe ..ala kesiannya..jom pegi kb mkn kt sana..bestt..mmg seronok miza..

      Delete
  3. mesti nak borong narita kann kalau pegi sana..haha

    ReplyDelete
  4. puas makan kepok, sata kat sana ..tentu bst kan Gannu !

    http://www.nazlee.com
    http://gelagatorang.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...teganu mmg best ..klate pon best jugak PcL

      Delete
  5. waa.. tapi saya dengar kat rantau panjang lebih besar tempat bebas cukai tu.. saya pernah pergi yg kat rantau panjang je.. pengkalan kubur sempat lalu je, x pergi pun kat kawasan bebas cukai tu..
    burger bakar KB mmg terbaik.. saya pernah try masa kena praktikel kat USM kubang kerian 3 bulan kat sana.. nasi air pun pernah try..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp byol tu Pha Is ..Tp kat sini best jugak...mmg burger bakar kt kb terbaikk...

      Delete
  6. besttt.. burger bakar yg nmpk sgt menggoda selera..hihihi.. cntik kasut kakak.. :)

    ReplyDelete
  7. waaa.. aksut tu cantikkk.. suka gak design tuu.. err.. Narita tu berapa rm kat sana yea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq tb...sams la akk pon suks design camni..narita kalau yg ni dlm 40 inggit gtu...tp sbb bli lbh dpt la murah lg..

      Delete
  8. Bestnyer dapat jalan2 yer Lya... Dah lama zumal tak pergi Kelantan :)

    ReplyDelete
  9. wahhhh,,,nak pegi sana,,,,syoknya sis

    ReplyDelete
  10. Lama betul tak kesini..Setahun sekali pun belum tentu kak..seronoknya jalan² shopping kat kelantan ni

    ReplyDelete
  11. Fiza nak bgth semua best.. hehe.. Fiza pun kalau balik kelantan mesti akan bw balik toto...

    ReplyDelete
  12. Sedapnye burger bakar. Dari ary tu lg ngidam. Tak dapat2. Isk3

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum lya...bestnya mama x pernah sampai kelantan lg teringin gak nak pi...;)

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.