❤ Gelagat Akif Dan Buah Mangga ❤

June 15, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Petang Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Jangan tak tahu ..balik kampung dua hari inilah kerjanyerr.Duk tarik buah mangga dari pokok atuk dia....
Bila Umi cakap tak masak lagi dia buat derkk jerr ..
Atuk dia pulak baik hati tak marah cucu buat apapon ..Jadi seharian kat bawah pokok tu banyak betul buah mangga yang ditarik oleh Akif ...Tengok pulak  buah mangga tu dah mencecah ke tanah ..lagi la Akif suka. Habiss ditariknyerr ..Jakun sungguh anak denn yang bongsu nie .... Semua dia nak ambik tak kira masak ke putik ...

Makin kita larang makin dia buat sebab dia suka sangat2 ambik buah yang kat bawah2 tuuu ...Atuk dia cakap takper la buah tu pon buah yang dah tua boleh ambik dah cuma tak masak lagi kena PERAM buah tu dulu sebelum boleh makan .. Akif apalagi layan jer la sebab atuk tak marah ...


Punyerla excited duk menarik buah mengga tu ..tak sedar Umi duk SNAP gambar dia ..Masa ni dia jatuh tergolek2 ..hahahahaha .........


 Ni apa kess dah macam TARZAN dahh duk melompat nak dapatkan buah mangga tu ..
Lompat punya lompat akhirnyerr dapat jugak buah mangga tu ..

 
Bila tengok buah mangga yang kat bawah..Cepat jer tangan dia nak ambik ... Laju bebenorr dia .. Pokok buah mangga ni pulak sama tinggi ngan Akif ..jadi Akif apalagi bermaharajalela lerr dia ..


1,2,3 .......... Tarik tarik tarikk ..nasib lerr tak kena getah ...


 Sasaran seterusnyerrr ..Ni mood melompat dah datang balik ..Lompat2 lompat akhirnyerr dapat dua bijik lagi ..Buah tu masih muda lagi tapi atuk cakap takper makan yang muda pon sbb buah mangga tu berlemak ..


Pssttt pssttt ambik gambar dulu sebelum buah tu ditarik oleh dia ...Sebenarnya atuk ingat nak biar jer buah mangga ni masak kat pokok tapi bila cucu dia yang ni nak jugak tarik atuk cakap ..Takper la ambik la ambik takper ...Hehehehe ..atuk tak marah..Cucu apa lagi ..TARIKKKKK !!!!

Atuk pon naik pening tengok gelagat cucu nan sorang nie ..Akif ,Akif ...


Artikel Menarik yang Lain

19 sang pencerita

  1. musim buah mangga sekarang nie...tu yang perut nie pun sakit akibat makan terlebih buah mangga nie...aduhai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aaa kebetulan musim buah mangga sekarang nie ..

      Delete
  2. Banyak yer Akif petik buah mangga... Besar2 gak tu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besar la jugak ... Budak ni mmg rajin tak suruh ni Zumal hehehe ..

      Delete
  3. seronok ya akif kak lya..hihihihi...best tgk..:DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la mmg seronok sangat2 la tu ..

      Delete
  4. Adudu.. Sedapnyee mangga dia k.Lya..terase sampai sini haa..

    ReplyDelete
  5. haha... balik kampung gini la jadinye ye,,,

    ReplyDelete
  6. buat jeruk , colek dgn kicap , kerabu mangga ... mcm2 leh buat tu . pos sini sikit . terliur udah ni .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe nanti pos sikit dalam mimpi yerr ..

      Delete
  7. Kat rumah sy pun byk mangga gak tp syg tak boleh makan. Rosak dimakan semut2 hitam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala yak bestnyerr takle makan la pulak ..

      Delete
  8. Bestnya dpt petik buah mangga tu. Nak sikit ☺

    ReplyDelete
  9. hihihi,,nsib bek senang capai buahnya,,,kalu anak buah sy pakai galah....skali mangga jatuh kat kpala,,,,,nangisssss,

    ReplyDelete
  10. Hee... Bdk2 mmg syok main gtu kn..

    ReplyDelete
  11. seronoknya dia main petik² buah mangga..

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.