❤ CADBURY- Hari Tu Haram,Hari Ni Halal,Mana Satu Yang Betul Ni ❤

June 02, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Tengah Hari Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Halal Haram jangan buat main2 .... 

Betul diaorg ambil sampel yang lain pula untuk buat ujikaji ..Tapi bila dah kita sendiri dapat maklumat mengatakan produk tu HARAM pada kali pertama pihak2 tertentu keluarkan takkan la kita nak makan juga ...Mula2 kita jugak duk melaung sana sini pasal HALAL HARAM.Tetiba bila jadi HALAL ramai pulak yang kata Jom Makan ..Adoiii pelik juga ya .Benda makanan ni kalau dah sekali kita label HARAM pastu kali kedua tetiba jadi HALAL.Rasa2 kalau nak makan pon baik tak payah makan la sebab dah jadi Syubhah .

Lagipon ianya dari tempat yang sama .Kalau dah kita sendiri was2 baik tak payah makan 
Banyak lagi makanan lain yang boleh dimakan ... Renung2 kan Fikir2 kan ..





Artikel Menarik yang Lain

32 sang pencerita

  1. senang cerita kalau was2 tak payah makan...

    ReplyDelete
  2. Kalau dah haram...kemudian jadi halal, tetap rasa was-was...oleh itu janganlah makan. Itu jalan terbaik.

    ReplyDelete
  3. nak senang tak payah makan cadbury tu. =)

    ReplyDelete
  4. lebih baik tak payah makan,kalau rasa was2,baik belajar buat coklat sendiri,tanam pokok coklat ke,kan senang.

    ReplyDelete
  5. confiusss,,,,,x mau makan da,,,

    ReplyDelete
  6. yang pasti orang ramai dah mula ragu2.. nama cadburry pon dah tercemar..

    ReplyDelete
  7. makan coklat lain je la.. kalau was2 pun tak elok kan...

    ReplyDelete
  8. semlm kuar kat paper kata yg cadbury non halal tu ambil drp kilang . sekrg kata hahal lak ... beli jer coklat lain .

    ReplyDelete
  9. Ana mmg xkan sentuh dah cdbury sejak dah jatuh haram ary tu. X kisahlah sbb tercemar ke ape. Sebab benda ni pernah dpt label haram. Jd nak mkn tu was2.

    ReplyDelete
  10. Assalammualaikum...

    mselim3 rasa kalau was-was takyah makan.. banyak lagi coklat lain yang halal.

    mselim3

    ReplyDelete
  11. Dah mcm tagline chipsmore. Kejap ada vavi kejap tak der vavi. Tapi tetap tak nak makan gak. Nak cari coklat buatan muslimah yg halal ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Fiza ..Tak mati pon kalau tak makan coklat tu huhuhuhu ...baik kita cari yg mmg sah2 HALAL ..

      Delete
  12. ye..kami sepakat tak layan dah produk cadbury nih..was2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PcL ..Lya pon dah tak beli dahh sejak tahu aritu ..huhuhu ..

      Delete
  13. Senang cerita .... stop buying cadbury products.Tak mati pun klu tak makan coklat.

    ReplyDelete
  14. byk lg benda yg boleh dmakn...xmati aih kalu xmkn cadbury ni...

    ReplyDelete
  15. Tu ler pasal....ramai yg ragu2...

    ReplyDelete
  16. Tak yah makan... Byk lagi coklat lain blh makan... X perlu sshkndiri

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.