❤ Bila Cuti Lama,Akif Tak Nak Pergi Sekolah .... ❤

June 15, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Alhamdulillah masih diberi kesempatan ruang juga peluang oleh Yang Maha Esa untuk terus menulis diruangan bisu ini ... Syukur padaMu yang Allah dengan kesempatan hidup yang masih diberikan pada diriku dan seluruh ahli keluargaku ... Tq Allah Tq Allah Tq Allah ...

Citer pagi tadi ...Citer sedihh la pulak pepagi ..Tapi takder sedih mana untuk Lya tapi sedihhh banyak untuk budak kecik kat umah ni ..AKIF hehehehe .. Akif tak nak pergi sekolah pagi tadi .. Macam2 alasan la yang dia bagi ..letih penat, letih penat, letih penat, padahal benda sama jer dia sebut cuma sebutan jer lain makna sama jer huhuhuhuhu....... 

Mula2 kesian jugak tengok duk menangis jer tak nak pergi sekolah ..Tapi bila Lya fikir balik kalau selalu jer camni nanti jadi tabiat la pulak ... Abah dia cuba la pujuk2 tak jalan jugak ..Umi pon dah dapat satu macam perasaan dahh PERASAAN MARAH  .. Pujuk2 tak jalan Lya biarkan ajer dia ..Lama2 dia pulak datang kat kita ..OK Umi,Akif nak pergi sekolah tapi lepas dapat keputusan peperiksaan Akif tak nak pergi dah ..ya Umi..Huhuhuhu camtu plak dia punya alasan .. 


Ok la lepas dah pujuk2 nak beli tu nak beli nie ..Akhirnyerr siap jugak pakai baju sekolah ..Alhamdulillah syukur pujukan Umi berjaya jugak akhirnyerr ... Walaupon muka masam cam cuka jer masa siap pakai seragam sekolah ... Nak suruh senyum pon tak nak ..


 Tapi sebelum berangkat ke sekolah ...SENYUMM jugak akhirnya ... Ni ler anak Umi ..Tak nak la masam2 cam cuka .. Anak Umi kan bagus .. SENYUM SENYUM SENYUM ...

Artikel Menarik yang Lain

12 sang pencerita

  1. alahai...Akif.....dah sedap cuti eh...sama macam kakak Dania..kasut sekolah pun semalam baru basuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la SA ..bila dah seronok cuti ... tak ingat dah nak sekolah balik huhuhu..

      Delete
  2. Gitulah ragam anak2 lama cuti...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mama Amir ..bila dah lama cuti camni lerr jadinyerr ..

      Delete
  3. Hehe... Ragam ank sekolah ye...

    ReplyDelete
  4. Biasalah tu Lya, zumal sendiri pun kalau cuti panjang lepas tu mesti berat juga kaki melangkah kerja semula :)

    ReplyDelete
  5. Bukan Akif sorang jek. Arol masa zaman sekolah dulu pun macam tue jugak. Bila dah seronok cuti lama, memang malas jek rasanya. Sekarang nie kat universiti pun sama. :D

    ReplyDelete
  6. Bila cuti diisikan dgn benda best mmg terasa nak cuti lg...hehe

    ReplyDelete
  7. Lama cuti nak dah naik sekolah rasa malas pulak...anak2 mmg begitu...

    ReplyDelete
  8. Haha..bile dah lame cuti, gitu la gamaknye..

    ReplyDelete
  9. mood bercuti tak hilang lagi ni akif..hee..comelnye die senyum

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..