❤ Piala THOMAS 2014 Malaysia Kecundang Kepada Jepun 2-3 ❤

May 25, 2014

Salam Ukhuwah Fillah ...
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Keputusan Terkini Piala Thomas 2014 

Datuk Lee Chong Wei tewaskan Kenichi Tago dari Jepun 21 -12 dan 21-16. Mata pertama kepada Malaysia

Pasangan regu Malaysia, Tan Boon Heong & Hoon Thien How tewas kepada regu Jepun, Kenichi Hayakawa & Hiroyuki Endo dengan 21-12, 17-21 dan 19-21.

Perseorangan kedua Malaysia, Chong Wei Feng tewas 15-21 dan 17-21 kepada pemain Jepun, Kento Momoto. 

Pasangan regu kedua Malaysia, Goh V Shem & Tan Wee Kiong menang set penentuan 21-12 menewaskan pasangan Jepun, Takeshi Kamura & Keigo Sonoda. 

 Liew Daren tewas set pertama, 12-21 kepada pemain Jepun, Takuma Ueda. Menang set kedua 21-18,kalah set penentuan 17-21 ..

Huhuhuhu ,..Sedihnyerrr .............


Artikel Menarik yang Lain

28 sang pencerita

  1. Tak dpt tgk piala thomas td...tak sangka yg Malaysia kalah. Nak kena develop dan perbaiki lg tahap permainan mereka ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu kalau la Jia tgk tadi ..nak gugur jantung akak tau huhuhu..........

      Delete
  2. apa2 pun bangga dgn semua pemain yg memberi tentangan yg begitu hebat...tahniah Malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu IKhwan ..semlm tgk cam nak gugur jantung huhuhu.......

      Delete
  3. Jgn la sedih. Hero selalu kalah dulu. Next pertandingan hero pasti menang. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee berul tu Ismi ...Biarkan jer b nanti kita usahakan yg TERBAIK

      Delete
  4. Yes, it's a really sad news for Malaysia but they have tried their best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp ... Importantly they do the best ..

      Delete
  5. Malaysia kempunan lagi nampaknya...

    ReplyDelete
  6. Tahniah buat Jepun dan tahniah juga buat Malaysia. Mereka dah cuba yang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Fiza ..Malaysia dah cuba yg terbaik cuma nasib tak menyebelahi

      Delete
  7. Salam Lya,
    X de rezeki for Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sue ..Ya la dah takder rezeki nak buat camne kan ..

      Delete
  8. dah takde rezeki Malaysia.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Sukma ..dah takder rezeki nak buat camne kan ..

      Delete
  9. Harapkan hari ni cuti...tapi, xkesampaian... Apa pun tahniah! Skuad Piala Thomas...anda sudah lakukan yg termampu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ..diaorg dah buat sehabis baik tu ..

      Delete
  10. salam kak lya. baba piala thomas ni ada kawan cakap buatlah entry cukup sekadar rumusan final. saya balas. Lemah tak berdaya nak tulis apa-apa.
    Apappun pasukan Malaysia dah buat sehabis baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupppp semua pemain dah buat yg terbaik cuma nasib tak menyebelahi kita jer Arz..

      Delete
    2. cuti pun tak menyebelahi kita :)

      Delete
    3. Huhuhu betul tuuu ...........

      Delete
  11. Satu kebanggaan buat kita walaupun x mng..

    ReplyDelete
  12. kalah atau menang dah adat pertandingan....yg penting dah usaha sehabis daya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.