❤ Akif Bakal Menghadapi Peperiksaan ❤

May 12, 2014


Salam Ukhwah Fillah ..
Selamat Pagi Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Ceriter pagi semalam... Bangun pagi Akif menangis tak nak ke sekolah ..Ntah apa punya ribut yang datang Lya pon tak tau tetiber jer mengamuk tak nak pergi sekolah ..Pelik sungguh anak yang sorang ni.Selama ni takder pon mengamuk tak nak g sekolah tup2 pagi semalam mengamuk sakan ...

Abah dia pujuk pon tak jalan tak nak pergi jugak ..Last2 sekali dah hilang ikhtiar dah nak pujuk Lya biarkan jer dia kat situ .. tak tegur tak pegang tak usik..

Pastu dia mengendeng kat kita mintak maaf ..Huhuhuhu Akif cakap nak g sekolah tapi tak n g
mengaji..

Kenapa??? Kat tempat mengaji kawan2 yg besar selalu rotan Akif .. Adoii patut la tak nak pergi 
ken a rotan rupernyerr ... Ok Umi cakap tak yah pergi sebelum abah g jumpa Ustaz ..nnt abah tanya ngan Ustaz apa citer ... Suka2 jer budak2 kat kelas mengaji tu rotan anak orang ..sakit juga mendengarnyerr ..

Dah pujuk akhirnyerr dia pergi mandi dan siap nak g sekolah .. Sebelum pergi sempat lg pesan tu ''Umi suruh abah jumpa Ustaz yerrrr '' Ok ok Umi suruh abah jumpa ngan Ustaz...Selesai satu perkara selamat jugak dia ke sekolah akhirnyerrr ..

Balik sekolah bukak beg sekolah pastu bawak satu kertas dan terus tampal kat peti ais..Umi tak tengok lagi dia tampal dulu..Umi jenguk apa dia buat pastu Umi gelak bila tengok dia letak fridge magnet HURUF ..Hahaha Umi suka dalam hati ..Pandainyerr dia pandainyerrr ..Umi gelak lagi ...



Umi gelak sebab Umi tengok huruf A dia tu pelikksss betul la ..Ya ker huruf A tu ..Umi tanya dia ..katanyerr ''A dah hilang la takder kat peti ais mana A mana A tapi V yg jawap ..Di sini di sini ...'' Hahaha lawak betul dia ..Sebab tu la dia ambik V jadikan A.. Alahai KREATIF sungguh anak Umi ni ,...Ala2 A jugak la V tu bila diterbalikkan ... Cam comel jer ..

Berbalik pada sesi penampalan kat peti ais tu ..Jadual Peperiksaan Pertengahan Tahun Untuk Pelajar 5 Tahun 2014 ... Semalam baru Akif dpt jadual sebab minggu lepas tak ke sekolah kerana demam..Semalam Akif cakap ada Ujian Lisan ..''Cikgu tanya macam2 kat Akif ..Akif dapat jawap semua la Umi ..'' Dia cakap sambil muncungkan mulut ...Alhamdulillah syukur Akif dapat jawap semua .. Dapat jawap semua tapi BETUL semua ke ??? Umi saja nak menduga ... ''Cikgu cakap jawapan Akif betul semua la Umi..apala Umi ni ..Kan Umi yg ajar ..'' Bagus betul anak Umi ni ..

Umi doakan yang terbaik untuk Ujian Lisan & Peperiksaan Akif nanti .. Semoga berjaya anakku !!!!

Artikel Menarik yang Lain

16 sang pencerita

  1. wah...cleaver!!hihihi gud luck untuk akif

    ReplyDelete
  2. Budak2 besar tu buli Akif yer... Amboi perasan jadi Ustaz lak tu...

    ReplyDelete
  3. Comelnya akif. Teringat pulak kat anak saudara. hehe... Salam ukhuwah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nad ... Salam Ukhuwah fillah ..

      Delete
  4. kreatis akiff.. V jadik A .. =D kalo kes mcm tuu kena buli tuu.. cepat2 adu kat guru. anak buah Zara pon mcm tu jugak kat skola agama.. mm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu sabor jer la ..mmg kena jumpa ngan Ustaz la bagitahu kalau tak kesian kat dia ..

      Delete
  5. wahhh..teringat moments kecik2 dulu dengan mama husna..:')

    ReplyDelete
  6. Dah musim exam skrg sebelum cuti sekolah...

    ReplyDelete
  7. akiff yg comel..semoga berjaya dlm apa jua urusan :)

    ReplyDelete
  8. Akiff ank yg bijak...Ibu Zie dokan semoga berjaya dlm segala bidang yg diceburi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ibu Zie ..Heheheh ..Zie ..Akif titipkan salam untuk Zie

      Delete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.