❤ Bila Insyirah Nak G Berkhemah ... ❤

April 16, 2014


Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ..
Selamat Tengahari Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Semalam anak perempuan Lya bawak balik surat untuk diisi oleh ibubapa berkenaan aktiviti perkhemahan kat sekolah ...Bila tgk jer kertas tu raser kecut perut la pulak ..Huhuhuhu PERTAMA kali Insyirah akan tingglkan rumah dalam tempoh yang lama .. 3 HARI tuuu .. Adoii raser2 cam tak nak bagi raser2 cam nak bagi ..Ni ler pertama kali dia akan berpisah ngan Umi,Abah,Iman & Akif...



Bukan tak caya kat dia ..caya sepenuhnya dia boleh buat ..sebab kat rumah pon kalau tak suruh pon dia buat kerja rumah sendiri..basuh baju,buat air,basuh kasut,basuh pinggan dan kadang2 memasak dibawah pemantauan Umi..Tapi bila dia mintak nak g berkhemah,rasa lain jer huhuhu ...Tak tau nak cakap camner..

Sebenarnya bukan aktiviti WAJIB tapi dia yang nak ikut perkhemahan tu .. Bukan semua murid terpilih utk join hanya yang DIPILIH sahaja boleh join.... Bila dia mintak kebenaran ngan abah dia semalam kan main lentuk lagi .. ''Nak pergi la Abah,nak pergi sangat2.Kakak tak pernah lg raser camner berkhemah BOLEH la abah ..boleh la ...Umi BOLEH la Umi boleh la ...'' 

Abah tgk Umi ..Umi pandang abah ..Ni yg lemah dgn dia ni ..bab pujuk memujuk Abah ngan Umi dia mmg POWERFUL la ..Kalah Akif yg kecik tu.Abah angguk kepala Umi pon angguk jugak la ..

Melompat dia ..Suka sgt2 dapat join perkhemahan tu ...Lepas tu dia mintak pulak nak pergi beli barang untuk perkhemahan nanti ... Ha aaa,ya la kalau nak berkhemah ni byk jugak nak guna kan .. Jadi petang nnt ingat nak bawak dia pergi beli apa yg patut..Suka sangat la tu sampai nak tdur semlm sengeh memenjang jer.

Pagi tadi nak g sekolah dia tanya lagi ... BOLEH PERGI TAK UMI ?? Umi angguk dan Umi cakap''Boleh,Umi dan abah izinkan nanti Umi tandatangan surat kebenaran .. Tapi Kakak kena janji satu jer untuk Umi juga Abah ..''JAGA DIRI KAKAK SEBAIK2 UMI & ABAH JAGA KAKAK KAT RUMAH YA'' .Kakak jawap ''Insyaallah Umi,Kakak akan jaga diri sebaik2nya..''. Alhamdulillah..

Tapi kenapa erkkk hati jadi sayu jer ..Huhuhuhu ni ker perasaan yg Mak2 Umi2 Mummy2 Ibu2 lain raser bila anak2 nak g belajar jauh2...Camni ker raser dia.Satu rasa yg tak dapat nak diucapkan melalui kata2..Kenapa erkk tetiba jer raser cam nak nangis.Padahal bukan arini dia nak pergi ..Aduss..Umi punyer feeling TERLEBIH la pulak .....

SaYaNg SeLaLu ,
Lya 

Artikel Menarik yang Lain

4 Sahabat Setia

  1. tak apa once a while kena bagi lepas lya...ahakss..cakap pandai sok sok time ash taulah macam mana rasa ye tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aa tu la kena bagi lepas hehehe ..Cakap pandai kan Farah nnt giliran Ash tanak tanak tanak meraungg tau hehehee

      Delete
  2. Macam zumal kecik2 dulu pun suka sangat bila dapat peluang aktiviti luar macam pergi berkhemah tu, jadi sebagai ibu bapa pula kita perlu beri peluang utk mereka tapi yg betul2 kita yakin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok ..Tq ZuMal kasi semangat sikt hehehe..

      Delete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.