❤ Siapa Kita Untuk Menilai ... Insan Lain .. ❤

April 20, 2014



Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ..
Selamat Malam Sahabat ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Mungkin dulu dia pencuri/peragut ,
Mungkin dulu dia suka mengumpat ,
Mungkin dulu dia suka mencarut ,
Mungkin dulu dia penzina ,
Mungkin dulu dia seksi seksa ,
Mungkin dulu dia tak solat satu waktu pun ,
Mungkin dulu dia tak pernah puasa ramadhan ,
Mungkin dulu dia suka melawan cakap ibu dan ayah ,
Mungkin dulu dia gengster ,kaki pukul time sekolah ,
Mungkin dulu dia si couple tegar ,
Mungkin dulu dia tak bole terima nasihat/teguran dari orang lain ,
Mungkin dulu dia pembohong/penipu ,
Mungkin dulu dia perokok tegar/peminum arak/kaki kelab/mat or minah ganja ,
Mungkin dulu dia tak kenal surau/masjid pun ,
Mungkin dulu dialah jahat ,dialah SYAITAN bertopengkan MANUSIA .

Tapi ,
Apabila HIDAYAH Allah menyapa , menyentuh , meresap dalam hati ,
Allahurobbi , Allah sahaja yang mengerti ,
Rasa benci pada kejahilan yang dulu ,
Rasa malu pada diri yang kotor dulu ,
Rasa tak mampu nak mendongak lagi ,
Rasa nak tunduk sahaja , malu pada DIA yang di ATAS ,
Rasa nak sujud selamanya , taubat selagi bernafas ,
Takut sangat Allah jemput dalam keadaan lalai ,
Takut sangat Allah TAK PANDANG LANSUNG di SANA nanti ,
"Ampunilah diri ini ya-Allah",kata-kata di bibir dan hati yang tak pernah lupa .

Jangan mudah judge orang ke NERAKA atau SYURGA ,
Kita sendiri tak tahu pengakhiran kita macam mana ,
Allah Maha Mengetahui .
Mohon keluarga , sahabat-sahabat , jiran-jiran dan orang sekeliling ,
Tolong support bukan menghina , bukan melemahkan semangat mereka ,
Mereka yang ingin berubah dan terus istiqamah .
Doakan mereka dan kita terus tabah dalam JALAN MENUJU ILAHI ini .

P/S : Selagi mata masih terbuka , JOM lah bertaubat ..Tiada istilah terlambat . Allah Maha Pengampun . Rahmat DIA SubhanAllah luas sangat . Tak terjangkau dek akal kita ni .Siapa kata KITA tiada harapan nak masuk SYURGA lagi dengan DOSA yang lalu yang menggunung TINGGI yang TELAH kita lakukan ?

Ni Allah kata ......

---Dan juga orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menzalimi diri sendiri segera mengingat Allah , lalu memohon ampunan atas dosa-dosanya dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa-dosa selain Allah ? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan dosa itu , sedang mereka mengetahui . Balasan bagi mereka ialah ampunan dari Tuhan mereka dan surga-surga yang sungainya mengalir di bawahnya , mereka kekal di dalamnya--- ( ali imran 135/136 )

SaYaNg SeLaLu ,
Lya 

Artikel Menarik yang Lain

8 sang pencerita

  1. Allah tu Maha Pengampun, kita pun jgn la asyik nak judge orang je :)

    ReplyDelete
  2. Moga perkongsian ini dapat muhasabah diri zumal :)

    ReplyDelete
  3. permulaan dan pengakhiran insan mmg berbeza..

    ReplyDelete
  4. Nice entry... Siapalah kita...

    ReplyDelete
  5. amalam kita sdiri pon blom tntu jamin kita ke syurgaa.. stop judginng others.. better didk diri kitaa.. =")

    ReplyDelete

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..