❤ Teka Teki Ni Buatku Ketawa ❤

February 18, 2014

Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ...

Alhamdulillah dah selesai makan malam ..syukur dengan rezeki yang telah Allah berikan pada kami sekeluarga..Terima Kasih Ya Allah ..

Tadi mata ni terlihat satu teka teki yang dah lama..Lama betul sampaikan diri sendiripon tak ingat dah jawapannya apa dia ..Sahabat jom jawap teka teki nie ..

Teka-Teki Paling Best Yg Semakin Dilupakan !!!!

Suatu ketika, seorang gembala lembu sedang asyik menikmati makan tengahari (nasi bungkus), tiba-tiba berlaku kemalangan yang sungguh dahsyat melibatkan 2 buah kereta. Kedua-dua kereta itu hancur teruk sehingga tidak dapat dikenal pasti model dan buatan kereta itu.....sehinggakan no plet kedua kereta itu pun hancur dan tak boleh dibaca lagi....

Si gembala lembu itu, lantas meninggalkan nasi bungkusnya, lalu bergegas ke arah kedua kereta terbabit dengan niat untuk membantu..... Semua mangsa, meninggal dunia di tempat kejadian.... Sambil itu, si gembala lembu berlegar-legar sambil melihat-lihat kawasan kejadian... 

Tak lama selepas itu, kawasan kejadian dipenuhi dengan anggota polis, bomba dan pasukan bantuan kecemasan serta ambulan. Pasukan bantuan kecemasan bergegas menguruskan mangsa yang telah meninggal dengan bantuan pihak bomba... sebaliknya pihak polis, sibuk bertanya kepada saksi kejadian... 

Si gembala lembu, dengan sukarela tampil kehadapan untuk memberi keterangan bagi membantu pihak polis... 

Polis : "Siapa yang nampak kejadian ni ??" 

Gembala lembu : "Saya, tuan !!! Saya, tadi nasi ada makan sini tempat jugak !!! Saya makan punya jam... itu dua kereta sudah kasi hantam.... Manyak kuat oooo!!! Saya hati tarak senang jugak... Stop makan, terus pigi sana tengok.... Sumua worang pun sudah mati!!!!" 

Si gembala lembu itu berhenti sekejap, mengambil nafas, sebelum meneruskan cerita.... 

Gembala lembu : "Manyak kasian la tuan... saya, apa pun tak boleh tolong, tungguuuu jugak, sampai tuan mari !!!" 

Polis : "Encik ada nampak itu dua-dua kereta punya nombor plat ka ???, tanya anggota polis yang menyiasat..." 

Gembala lembu : "Adaaaa!!! Satu kereta, dia punya nombor... satu sama tiga ada dekat-dekat mari.... Lapan tara sampai.....ampat tarak... dua pun tarak...", jawab si gembala lembu sebelum menyambung... 

Gembala lembu : "Itu lagi satu, saya ingat la..kasi pikir tuan tuan !!!", si gembala lembu mengakhiri keterangannya... 

Polis : "?@&%$!!???", terpinga-pinga !!! 

Jadi..... kepada sahabat sekalian...apa kata, kita tolong si polis memahami cerita gembala lembu yang baik hati ni... 

Kalau sahabat terer yg teramat sangat, apakah nombor plat kedua-dua kereta itu agaknya ????!!!!

SaYang SeLaLu ,
Lya ❤

Artikel Menarik yang Lain

4 sang pencerita

  1. Assalamualaikum dan salam singgah malam...macam susah jer ni mau jawap..

    ReplyDelete
  2. Haha... Pernh baca tpi x ingt jwpnnya...

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.